Garantert EBG sete på WF anbudsruter?

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem

Flyet jeg skal ta på en anbudsrute neste uke er fullbooket. Gjelder 24 t setegaranti for EBG bare på komersielle Widerøeruter? Har en evt prioritet på venteliste?

Re: Garantert EBG sete på WF anbudsruter?

Bookingklasse har vel også lite å si på kortbane/anbudsrutene. Er flyet fullt, så er det fullt.

Med andre ord skal det ikke være mulig å selge flere billetter enn seter på kortbanenettet?

Med andre ord skal det ikke være mulig å selge flere billetter enn seter på kortbanenettet?

Litt usikker her. Siden trådstarter sier at flyet er fullbooket så regner jeg nesten med det.

Et alternativ kan være å følge med om det dukker opp noe ledig før avgang. Jeg vet ikke om det er noe vits i å eventuelt møte opp på flyplassen for å høre om det er no-show på andre pax slik at han eventuelt får plass.

Ja, det har tidligere kommet info om at det ikke driver oversalg på kortbane.

Last edited:

Ja, det har tidligere kommet info om at det ikke driver oversalg på korbane.

Kanskje derfor det ofte settes opp Q300 når bestillingen åpner, men det endres til 100 når flygningen skjer?

-300 kan ikke brukes på kortbane uansett. Men den brukes vel iblant på enkelte anbudsruter. F.eks Florø og Brønnøysund hvis jeg ikke husker helt feil.

-300 kan ikke brukes på kortbane uansett. Men den brukes vel iblant på enkelte anbudsruter. F.eks Florø og Brønnøysund hvis jeg ikke husker helt feil.

Tenkte på OSL-BNN, har vært et tosifret antall ganger byttet har skjedd.
(Helt ok for min del da jeg foretrekker de små)

Tenkte på OSL-BNN, har vært et tosifret antall ganger byttet har skjedd.
(Helt ok for min del da jeg foretrekker de små)

OSL-BNN er ikke anbudsrute heller.

OSL-BNN er ikke anbudsrute heller.

Nei, men det faller inn under Widerøes definisjon av kortbanerute.
Og BNN må vel kunne kalles kortbanelufthavn med sine knappe 1200 meter.

Det drives ikke oversalg på anbudsrutene. På de åpne rutene kan det nok forekomme, men det overbookes generelt lite.

Nei, men det faller inn under Widerøes definisjon av kortbanerute.
Og BNN må vel kunne kalles kortbanelufthavn med sine knappe 1200 meter.
Jeg som bare var upresis, ref MOWs innlegg, jeg tenkte i context av trådtittelen

På Tromsø - Lakselv brukes vel -300 mer eller mindre fast. Nå kan vel ikke denne ruten kalles en kortbanerute siden Banak har en rullebane på nesten 2800 meter. Men det er nå uansett en anbudsrute.

Det drives ikke oversalg på anbudsrutene. På de åpne rutene kan det nok forekomme, men det overbookes generelt lite.

Enkelte ruter på kortbane ligger inne for overbooking. Kun enkelte avganger med mye typiske pendler tidspunkt(morgen og ettermiddag). Det er ikke uvanlig med noshow på disse, så det er sjelden vi har DB.

Hvorfor drive overslag, når regningen uansett havner på Løvebakken? Så vidt jeg vet er også fuel hedget av Staten

Hvorfor drive overslag, når regningen uansett havner på Løvebakken? Så vidt jeg vet er også fuel hedget av Staten

Hva har fuel med overslag å gjøre og ikke minst; finner du på ting nå?

Hei, jeg har jobbet som innleid konsulent for SD, ifm transport for de ulike helseforetakene, da er equipment og crew som er "kontrakten", alt av fuel og landingsstripe avgifter spises av "kassen" til Siv & co

Mao, hvorfor overselge ?
Dette er jo et tilbud til Helseforetakene

En annen sak, er når pax har betalt KKN-BER til NOK 4000 t/r,
Og får en sekstimersdag i buss

Back