sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
Går til sak mot Ryanair
Går til sak mot Ryanair
Fant ikke noen post med dette temaet, så forgive me hvis det blir dobbelt poster her....
Det svenske forbrukerombudet KO går til sak mot billigflyselskapet Ryanair. Ombudet mener selskapet ikke har gitt reisende god nok erstatning ved kanselleringer av fly.
KO fører saken på vegne av et svensk par som skulle reise fra Brussel til Stockholm i mai i fjor. Kort før de skulle dra, fikk de beskjed om at flyet var innstilt og tilbud om plasser på et fly to dager senere, skrev nyhetsbyrået TT tirsdag.
Ryanair utbetalte erstatning for selve flybilletten, som kostet 322 kroner. Men ifølge KO fikk de ingen penger til hotell eller mat, og ettersom de ikke kunne bli i Brussel i to dager ekstra, måtte de selv punge ut for hjemreise med drosje, tog og leiebil. Ryanair framstiller saken annerledes.
– Hvis noen blir nødt til å ta inn på hotell fordi de må ta et senere fly, refunderer vi naturligvis utgiftene til dette, sier selskapet Nord-Europa-sjef Wilhelm Hamilton til TT.
Han antyder samtidig at KO går hardere til verks mot små selskaper som Ryanair enn mot store som SAS. Ombudet syns kanskje det er morsommere å trampe på dem som velger å stikke hodet fram, sier Hamilton. (©NTB)
Går til sak mot Ryanair
Fant ikke noen post med dette temaet, så forgive me hvis det blir dobbelt poster her....

Det svenske forbrukerombudet KO går til sak mot billigflyselskapet Ryanair. Ombudet mener selskapet ikke har gitt reisende god nok erstatning ved kanselleringer av fly.
KO fører saken på vegne av et svensk par som skulle reise fra Brussel til Stockholm i mai i fjor. Kort før de skulle dra, fikk de beskjed om at flyet var innstilt og tilbud om plasser på et fly to dager senere, skrev nyhetsbyrået TT tirsdag.
Ryanair utbetalte erstatning for selve flybilletten, som kostet 322 kroner. Men ifølge KO fikk de ingen penger til hotell eller mat, og ettersom de ikke kunne bli i Brussel i to dager ekstra, måtte de selv punge ut for hjemreise med drosje, tog og leiebil. Ryanair framstiller saken annerledes.
– Hvis noen blir nødt til å ta inn på hotell fordi de må ta et senere fly, refunderer vi naturligvis utgiftene til dette, sier selskapet Nord-Europa-sjef Wilhelm Hamilton til TT.
Han antyder samtidig at KO går hardere til verks mot små selskaper som Ryanair enn mot store som SAS. Ombudet syns kanskje det er morsommere å trampe på dem som velger å stikke hodet fram, sier Hamilton. (©NTB)