Går til sak mot Ryanair

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Går til sak mot Ryanair

Går til sak mot Ryanair

Fant ikke noen post med dette temaet, så forgive me hvis det blir dobbelt poster her.... :)

Det svenske forbrukerombudet KO går til sak mot billigflyselskapet Ryanair. Ombudet mener selskapet ikke har gitt reisende god nok erstatning ved kanselleringer av fly.

KO fører saken på vegne av et svensk par som skulle reise fra Brussel til Stockholm i mai i fjor. Kort før de skulle dra, fikk de beskjed om at flyet var innstilt og tilbud om plasser på et fly to dager senere, skrev nyhetsbyrået TT tirsdag.
Ryanair utbetalte erstatning for selve flybilletten, som kostet 322 kroner. Men ifølge KO fikk de ingen penger til hotell eller mat, og ettersom de ikke kunne bli i Brussel i to dager ekstra, måtte de selv punge ut for hjemreise med drosje, tog og leiebil. Ryanair framstiller saken annerledes.

– Hvis noen blir nødt til å ta inn på hotell fordi de må ta et senere fly, refunderer vi naturligvis utgiftene til dette, sier selskapet Nord-Europa-sjef Wilhelm Hamilton til TT.

Han antyder samtidig at KO går hardere til verks mot små selskaper som Ryanair enn mot store som SAS. Ombudet syns kanskje det er morsommere å trampe på dem som velger å stikke hodet fram, sier Hamilton. (©NTB)

Re: Går til sak mot Ryanair

Originally posted by sirpjalle

Han antyder samtidig at KO går hardere til verks mot små selskaper som Ryanair enn mot store som SAS. Ombudet syns kanskje det er morsommere å trampe på dem som velger å stikke hodet fram, sier Hamilton. (©NTB)

Sist jeg sjekket var Ryanair større enn SAS så nok en gang er Ryanair litt "liberal" med sannheten:rolleyes:

Om Ryanair er større eller mindre enn SAS kommer vel ann på hvordan man ser SAS.
SAS er jo egentlig en hel haug med forskjellige flyselskap, men en hel haug med forskjellige administrasjoner. Mens Ryanair bare er Ryanair, enkelt og greit.
Ryanair er større enn SAS Norge, men er vel fortsatt mindre enn SAS konsernet, både når det gjelder antall passasjerer, antall fly, og omsetning. Det er jo mange måter å måle hvor stort et selskap er.

Forøvrig blir dette en veldig spennende sak. Som jeg tipper Ryanair kommer til å tape en masse på.

Originally posted by imm

Om Ryanair er større eller mindre enn SAS kommer vel ann på hvordan man ser SAS.
SAS er jo egentlig en hel haug med forskjellige flyselskap, men en hel haug med forskjellige administrasjoner. Mens Ryanair bare er Ryanair, enkelt og greit.
Ryanair er større enn SAS Norge, men er vel fortsatt mindre enn SAS konsernet, både når det gjelder antall passasjerer, antall fly, og omsetning. Det er jo mange måter å måle hvor stort et selskap er.

Ryanair er større en SAS Group på følgene områder:
-Antal passasjerer
-Markedsverdi
-Overskudd
-Antall ruter

SAS Group er større på:
-Antal fly
-Omsetning
-Antall ansatte

Men uansett hvordan man måler det så mener jeg det blir totalt feil av Ryanair å påberope seg "stakkars lille meg" posisjonen:rolleyes:

Originally posted by Someone

Originally posted by imm

Men uansett hvordan man måler det så mener jeg det blir totalt feil av Ryanair å påberope seg "stakkars lille meg" posisjonen:rolleyes:

Det er jeg helt enig i.

Back