Her er et par bilder fra den siste tiden. Som vanlig er det litt blandet.
Men, tilbake til spørsmålet. Er den eldre varianten av bemalingen å foretrekke...
...eller er den nye varianten den bedre?
Mens en er inne på gammel, befinner denne seg i Dublin for tiden og flyr med kanadisk registrering og Thomson kallesignal.
Og mens en er inne på Thomson sier de #nameourplane på denne B737'en.
En annen charteroperatør som fortsatt holder liv i A300 med haugevis av seter i dem.
Så forflytter en seg til en vanlig sommerdag i Knock (EIKN/NOC) hvor der er plass til tre fly på parkeringsplassen.
Og når Flybe kom seg avgårde flyttet Embraer'en seg til stand 2. Her ser en også de fine gressklipperne de bruker som traktorer for bakkeutstyret der i gården.
Så er vi høyt oppe i det blå over Sveits tror jeg det var. Flyet med den lengste kondensstripen var 2000ft høyere mens det andre var 1000ft høyere enn oss.
Og når en kommer seg sydover vokser ofte skyene seg noe større også...her rett nord for Venezia.
Eller over sydlige delen av Alpene.
Eller rundt Torino hvor vi var i 38 000ft og denne skyen så ut til å ha masser av energi selv her oppe...
Men, det kan jo bli bygeskyer på hjemlige trakter også. Her sett fra holding mens vi ventet på vår tur med Gatwick ca. midt i bildet.
Og heldigvis passerte skyen slik den gjorde og innfygingen var i tørrvær mens det lynte friskt fra skyen og alle utflyginger mot nord og øst ble suspendert for en stund.
Så får en avslutte med området hvor det visstnok skjer i disse dager, Olympic Park i øst London. Ironisk nok er der restriksjoner i luftrommet vest av London p.g.a. sikkerhet under OL noe som resulterer i at en flyr over midten av byen i stedet
Det var nå alt for denne gang...
Men, tilbake til spørsmålet. Er den eldre varianten av bemalingen å foretrekke...

...eller er den nye varianten den bedre?

Mens en er inne på gammel, befinner denne seg i Dublin for tiden og flyr med kanadisk registrering og Thomson kallesignal.

Og mens en er inne på Thomson sier de #nameourplane på denne B737'en.

En annen charteroperatør som fortsatt holder liv i A300 med haugevis av seter i dem.

Så forflytter en seg til en vanlig sommerdag i Knock (EIKN/NOC) hvor der er plass til tre fly på parkeringsplassen.

Og når Flybe kom seg avgårde flyttet Embraer'en seg til stand 2. Her ser en også de fine gressklipperne de bruker som traktorer for bakkeutstyret der i gården.

Så er vi høyt oppe i det blå over Sveits tror jeg det var. Flyet med den lengste kondensstripen var 2000ft høyere mens det andre var 1000ft høyere enn oss.

Og når en kommer seg sydover vokser ofte skyene seg noe større også...her rett nord for Venezia.

Eller over sydlige delen av Alpene.

Eller rundt Torino hvor vi var i 38 000ft og denne skyen så ut til å ha masser av energi selv her oppe...

Men, det kan jo bli bygeskyer på hjemlige trakter også. Her sett fra holding mens vi ventet på vår tur med Gatwick ca. midt i bildet.

Og heldigvis passerte skyen slik den gjorde og innfygingen var i tørrvær mens det lynte friskt fra skyen og alle utflyginger mot nord og øst ble suspendert for en stund.

Så får en avslutte med området hvor det visstnok skjer i disse dager, Olympic Park i øst London. Ironisk nok er der restriksjoner i luftrommet vest av London p.g.a. sikkerhet under OL noe som resulterer i at en flyr over midten av byen i stedet


Det var nå alt for denne gang...