Har lett i "arkivet" mitt, men foreløpig ikke funnet noe om DC-4 perioden til BAT.
Fant imidlertid litt om senere utvikling av selskapet i FlyNytt nr 7 1979.
Og interessant nok, så dukker Thor Tjøntveit opp her også.
Sitat fra FlyNytt (utdrag)skrevet av Odd Arnesen:
BAT SKYTAXI
Bergen Air Transport A/S opererte, da Flynytt besøkte selskapet pi Sola sommeren 1974,
utelukkende som charterselskap med to Douglas C-54 LN-MOB og MOJ.
I løpet av sommeren 1977 ble imidlertid chartertrafikken med firemotors avviklet
og de to flyene solgt.
Ved juletider 1978 ble Bergen Air Transport A/S kjøpt av Norwegian Overseas Airways A/S,
og Thor Tjøntveit forteller at BAT som har eksistert siden 1960 nå skal reorganiseres
Thor Tjøntveit blir flygesjef, teknisk blir overlatt SARCO A/S,
og han regner med at Stavanger Lufthavn blir en interessant base.
Selskapet har overtatt kontorene fra den gamle BAT og halvparten av disse er leid ut til SARCO A/S.
Det nye selskapet vil satse på cargo, og Tjøntveit forteller at NOA's Carvair ATL 98 LN-NAA
skai taes hjem til Sola og settes inn i Firemotorsavdelingen, der Thor Tjøntveit selv
skal være sjefsflyger. Dessuten vil det bli opprettet en Tomotorsavdeling.
BAT Skytaxis sjøflyavdeling ble videreført og har antagelig sammenheng med Transit Air som ble nevnt i en annen tråd.