Gabon?

Klette

ScanFlyer Blue
Hei,

Skal til Gabon på jobb.
Noen som har noe kjennskap til dette landet?
Noe jeg bør få med meg, eller unngå?

Takk!

Har vært offshore utenfor Gabon for noen år siden. Reiste først til Libreville fra BGO via AMS og CDG, deretter videre til Port Gentil og Tchibanga neste dag. Helikopteret til FPSOen gikk fra Tchibanga.

Jeg var kun 1 natt på hotell i Libreville, så jeg har ikke fått sett så mye av selve landet. Men Gabon er ganske ok, noe helt annet enn f eks Nigeria. Se til at en agent fra selskapet du jobber for henter deg på flyplassen og hold deg på hotellet eller andre sikre plasser så skal det gå helt fint. Kanskje ikke så mye interessant å se i Libreville og de andre byene uansett. Dyrelivet er i sånn fall mer spennende: så elefanter fra helikopteret, og fra FPSOen så jeg knølhval og delfiner nesten hver dag. :-)

Takk for god info.

Ser ut til at det blir mye samme greien med meg. Skal ut på et rørleggingsfartøy utenforbi kysten, så det blir vel helikopter på meg også...

Får se om jeg får sjansen til å se meg litt rundt i Libreville....

Prøvde å sende 50 Cent og et par andre hoppenegere dit for noen år siden med en chartret 757 .. De skulle visst spille på diktatordatterens 16-års bursdagsselskap. De møtte imidlertid ikke opp, så jeg ble stuck med en 757 full av luksuscatering ... snakk om Det Store Etegildet!

Back