Fyrte opp sigarett på flyet

Hpkris

Front section flyer
Fyrte opp sigarett på flyet

Noen skjønner fortsatt at man ikke kan røyke på flyet.

Like etter klokka 22.30 søndag kveld fikk politiet melding fra Moss lufthavn Rygge om at personalet på et Ryanair-fly som var på vei fra Riga hadde problemer med en mann ombord.

Politiet på flyplassen gikk derfor ombord i flyet da det hadde landet og hentet mannen fra Latvia.

Kilde:http://www.sa.no/lokale_nyheter/article6079367.ece

Re: Fyrte opp sigarett på flyet

[/url]

Måten du skrev det på virker det som det faktisk ikke er lov, og at personen ikke røyket.

Men hva er eventuelt straffen for å bli tatt, annet enn selve boten?

Han har jo vedtatt forelegg på 10 lapper så da er jo saken ute av verden.

Er det ikke på Ryanair de selger "røykfrie sigaretter"? :D

Kanskje han kjøpte en av disse og trodde man skulle tenne de på, eller at siden de selger smokeless sigarettes ombord forsto han det slik at røyking er tillatt, ikke alle er like gode i engelsk :p

Nei, det er fremdeles en del der ute som ikke er klar over det. Jeg vet ikke hva som er lov og ikke lov i disse tidligere sovjetstater eller når det ble slutt på røyking der. Men det er helt klart at mange ikke er reisevante og ikke kjenner spesielt godt til regelverket. En gjenganger på disse ruter er også at folk reiser seg rett etter landing.

Nei, det er fremdeles en del der ute som ikke er klar over det. Jeg vet ikke hva som er lov og ikke lov i disse tidligere sovjetstater eller når det ble slutt på røyking der. Men det er helt klart at mange ikke er reisevante og ikke kjenner spesielt godt til regelverket. En gjenganger på disse ruter er også at folk reiser seg rett etter landing.

Ja, når du sier Sovjet og fly, husker jeg en historie som gammelonkelen min har fortalt meg, han var på oppdrag for Braathens Flyservice i Sovjet på 80-tallet, da piloten kom ut i kabinen med en røyk for å skjule røyken som kom sviende inn i kabinen, men det endte opp med "nødlanding" på norsk og "drivstoffpåfyll" på russisk.

Back