SeatBelt
ScanFlyer Gold
Stadig oftere blir flyene overfylt av håndbagasje. SAS gir lavprisselskapene skylda.
Du trenger ikke være matematiker for å regne ut at kabinhyllene ikke kan romme like mange kabinkofferter som reisende.
Alle som ikke sitter helt forrest eller ved nødutgangen, kan plassere vesker og poser under setet foran seg. Hattehylla derimot, må alle dele på.
http://nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7886647
Dette er noe som har irritert meg mye i det siste også. Men først og fremst handler irritasjonen om flyselskapene som godtar at folk kommer bærende på poser og bager og det som er inn i kabinen. Det er i overkant å gi lavprisselskapene skylda for at det har blitt sånn - hvis det er et problem, og det er det, burde flyselskapene (her: SAS) vært strengere. Jeg fløy Economy Extra hjem fra Stockholm på onsdag, og selv om det ikke var fullt var det ikke snakk om at passasjerene på 1AD (jeg hadde 1F og var tidlig ombord) fikk plass til jakkene eller bagene sine. Den ene bagen ble lagt under setet 4E (fordi det ikke satt noen der), mens jakkene ble lagt i hattehyllen enda lenger bak. Det er ganske så irriterende å sitte fremst i flyet for så å måtte kave seg bakover fordi det ikke var plass til bagasjen - og i tillegg ha de dyreste billettene og beste plassene ombord.
Flyselskapene burde bli flinkere til å stoppe de som drar med seg for mye. Jeg er lei av å se på folk boarde flyet og helt uten problemer få ta med seg trillebag med overveske og en pose fra tax free + ryggsekk. Det har jeg sett så alt for mange ganger.