Full fart over Norge

ENZV

ScanFlyer Blue
Hei.
Noen som fikk bilde av dette ?? http://www.aftenbladet.no/lokalt/article562915.ece

Er du i Stavanger, fikk du kanskje oppleve et fartsfullt øyeblikk klokka 12.28.

F-16 skvadronen på Ørland feirer avslutning på året.
Som en avslutning på året, flyr F-16 skvadronen på Ørland flyformasjon over store deler av Norge, melder Moss Dagblad.

Slik ser deres reiserute over hele landet ut:

Takeoff Ørland 09.30
Brønnøysund 09.45
Bodø 10.00
Værnes 10.39
Trondheim 10.41
Ørland 10.44
Gardemoen 11.55
Kjeller 11.57
Oslo 12.00
Rygge 12.05
Tønsberg 12.07
Stavanger 12.28
Haugesund 12.36
Bergen 12.45

Hm, 6 parallelle kondensstriper over Nordvestlandet akkurat nå, passer med en flyrute Bergen-Ørlandet. Kan det ha vært dem:question:

Ja, ja...., de måtte nå bare passe på å fly i stor sløyfe utenom sin nest nærmeste naboby:drunk:
Typisk 338....

Hørte noe rundt 1230 her på OSL. Kom så brått på at jeg ikke fikk tid til å reagere engang. Så bare at det fløy noen fly forbi, men fikk ikke sett hva det var eller hvor mange.

Jeg har bilde, utrulig flaks :-) Og da er det redigert litt på.. blei ikke helt det store kvalitetsmessig, jeg sto bare ytters på innlandspiren og venta der på en DY-maskin jeg skulle hente noe på, da jeg fikk øye på disse her, trur jammen gutten fikk det sykt travelt med å få av linselokk og skru på og det hele :-)

2106124048_0e88608809_o.jpg

Last edited:
Jeg var så heldig at jeg fikk nyte synet litt etter kl 12 - de kom østfra og fløy rett over Lamberseter/ Nordstrand. Vakkert syn!!!

Så dem ut av kontorvinduet mitt, rett undenifra kan man si.... Og det er ikke første gang jeg har gått glipp av godsaker, disse F-16'ene, et par Herc'er, en KLM 747, Awacs med logo etc etc.... kontoret mitt er av og til sjokkerende nærme "innflygningen"..... :)

Vel! Jeg sto og kikket på A380, og håpet den skulle røre på seg (det hadde gått rykter om at den skulle lette 1130)- og plutselig kom denne 8-ship formasjon lavt over vestre rullebane fra nord mot sør. Grep kamera og fikk slengt avgårde 2 skudd- fort og gæli!

Attachments

• IMG_6464.JPG
    IMG_6464.JPG
    154.8 KB · Views: 656
  • IMG_6465.JPG
    IMG_6465.JPG
    167.6 KB · Views: 646
Min åtte år gamle datter fortalte at de hadde sett åtte jagerfly over skolen - og at de kom nordfra. Hun er på god vei :)

Dagens høydepunkt i går var da jeg 12.30 sto og låste opp bilen etter endt jobb. Et brøl over hodet, og formasjonen svingte grasiøst inn over Tønsberg (fra Rygge?) og fortsatte sørover. Vakkert!

Det ble annonsert inne på Kjeller at det skulle bli overflyving med 8 F-16 så det samlet seg mye folk ute. Men når de omsider kom kunne man såvidt skimte dem i horisonten. Synes rett og slett det er for dårlig, når det faktisk jobbes med F-16 på Kjeller så kunne dem i det minste svingt innom.

Fikk tatt et bilde av dem litt etter de hadde passert over Kuhaugen/Luftkrigsskolen i Trondheim.

Attachments

• F-16.jpg
    F-16.jpg
    22.3 KB · Views: 368
Pene bilder det der. Ikke ofte man ser det. Tenk å se en formasjon av alle Norges F16. DET hadde blitt bilde det!!

BF:cool2

Det var 2 flygninger, en til Bodø og tilbake med 9 fly og en sørover etterpå med 8 fly sørover :) Jeg så alle 9 fra tårnverandaen i Bodø :D, men ikkeno kamera da..

Back