Fremtidige ruter fra Norden til Japan?

Bäst för SAS att man öppnar ARN-Tokyo, annars lär Norwegian göra det.

Jeg tror ikke det er en rute, som har høj prioritet for DY. Finnair har et godt greb om markedet mellem Japan og STO, men STO-TYO kunne være interessant når SK om 5-7 år har fået nye fly. Hvis SK eksisterer til den tid... Ellers kunne det også være spændende, hvis ANA ville gå ind på ruten!

NRT ville være et logisk svar, når man ikke har/vil ha' flere fly

Tror nok det er ganske saa mange flere ruter man boer kutte foer den business heavie ruten CPH-NRT gaar.

Bäst för SAS att man öppnar ARN-Tokyo, annars lär Norwegian göra det.

Og dem skal ha lykke til med det. Jeg tror ikke premium produktet til Norwegian er bra nok til at japanske forretningsmenn vil sette foettene ombord. Ruter til Japan er ganske saa mye mer enn bare aa fly frem og tilbake. Helhetlig produkt er utrolig viktig. Det samme er komfort, allianse og frekvens.

Tror nok det er ganske saa mange flere ruter man boer kutte foer den business heavie ruten CPH-NRT gaar.

Nå vet jeg nesten ingenting om Haneda, men hvis SAS skulle begynne å fly dit så ville det vel bare vært snakk om en flytting av ruten fra fra Narita til Haneda, og svært lite sannsynlig at de ville fly på begge...?

Nå vet jeg nesten ingenting om Haneda, men hvis SAS skulle begynne å fly dit så ville det vel bare vært snakk om en flytting av ruten fra fra Narita til Haneda, og svært lite sannsynlig at de ville fly på begge...?

Vet ikke hva slags avtaler SAS har med ANA, men flytting fra NRT til HND ville vel være lite lurt mtp. transfer videre i regionen. Fra NRT har ANA et ganske stort nettverk med mulighet for transfer til andre deler av Asia og Australia. Fra HND er det vel primært innenriksdestinasjoner samt enkelte korte internasjonale flighter, fortrinnsvis til Kina og Korea (+ noen få long haul ruter etter hvert, bl.a. med Lufthansa).

Vet ikke hva slags avtaler SAS har med ANA, men flytting fra NRT til HND ville vel være lite lurt mtp. transfer videre i regionen. Fra NRT har ANA et ganske stort nettverk med mulighet for transfer til andre deler av Asia og Australia. Fra HND er det vel primært innenriksdestinasjoner samt enkelte korte internasjonale flighter, fortrinnsvis til Kina og Korea (+ noen få long haul ruter etter hvert, bl.a. med Lufthansa).

Det finnes vel bedre destinasjoner enn Japan å velge om man tenker videre transfer til Asia, og Australia spesielt. Så om man vil ha transfer ifra innenriks i Japan så er vel ikke så dumt å få byttet til HND.

Det har aldri vært store mengder transfer via NRT og det som er er stort sett til Korea og innenriks, Vil tro at flytting til Haneda snarere vil styrke den trafikken enn motsatt.

HND har et helt greit internasjonalt nettverk. NRT har et problem, den ligger langt ute i gokk for trafikk som har Tokyo som endestasjon. HND er vesentlig bedre, og det er sikkert mulig å skape høyere inntekter på en slik rute.
Destinasjoner fra HND
BEIJING
HONG KONG
SHANGHAI(SHA)
TAIPEI(TSA)
BANGKOK
BUSAN
DENPASAR
KUALA LUMPUR
KOTA KINABALU
SEOUL(GMP)
SEOUL(ICN)
SINGAPORE
DETROIT
HONOLULU
LOS ANGELES
NEW YORK(JFK)
SAN FRANCISCO
FRANKFURT
LONDON(LHR)
PARIS(CDG)

Er afgifter ikke alt for høje i Japan for Norwegian til at operere under navnet 'low-cost'?

Er litt usikker paa det.

Skatter og avgifter er foelgende paa en billett jeg har i januar:

Taxes & Fees
Adult
$90.10

Det er totale skatter og avgifter t/r ORD-NRT-ORD, saa halvparten skal nok Uncle Sam ha

Tror Tommy har rett i dette. Og low-cost eller lavpris må man vel se i forhold til billettprisen til konkurenten.

Japan and Scandinavia (Denmark, Norway and Sweden) agreed on Open-Skies deal in principal, after 2-day talks in Tokyo on 10OCT12/11OCT12.

Details:

Tokyo Narita
Restrictions on flights to/from Tokyo Narita removed from Summer 2013, when annual slots at NRT increases to 270,000

Other Airports outside Tokyo
Additional details to be formally finalized in future talks

Denmark, Norway and Sweden is Japan’s 20th, 21t and 22nd country to sign open-skies deal.

http://airlineroute.net/2012/10/12/jp-scandinavia/

Så da åpner dette for Norwegian til Japan også. Og SAS kan fly til flere flyplasser!!!!!

Det hadde vært meget bra med en direkterute fra OSL til NRT el HND også. Vil tro HND hadde passet Norwegian perfekt. De vil fint kunne finne en partner for feeding der(evt japanske reiseselskap) og man kommer, som andre har vært inne på tidligere, seg omtrent til de samme plassene som fra NRT. Man kommer seg ihvertfall til de samme plassene innenriks i Japan.

Det står jo horder av japanesere i kø for å besøke Norge, kanskje særlig i den lyse delen av året, og dette markedet kunne Norwegian tatt seg av med sin fleksibilitet(feks en 1/2 års rute minst).

Arrester meg hvis jeg har feil men mener å ha hørt at Tokyo ruten til SAS er selskapets beste i Asia? Kanskje selskapene kunne servet hvert sitt marked uten å forsøke å utkonkurrere hverandre?

Det hadde vært meget bra med en direkterute fra OSL til NRT el HND også. Vil tro HND hadde passet Norwegian perfekt. De vil fint kunne finne en partner for feeding der(evt japanske reiseselskap) og man kommer, som andre har vært inne på tidligere, seg omtrent til de samme plassene som fra NRT. Man kommer seg ihvertfall til de samme plassene innenriks i Japan.

Det står jo horder av japanesere i kø for å besøke Norge, kanskje særlig i den lyse delen av året, og dette markedet kunne Norwegian tatt seg av med sin fleksibilitet(feks en 1/2 års rute minst).

Arrester meg hvis jeg har feil men mener å ha hørt at Tokyo ruten til SAS er selskapets beste i Asia? Kanskje selskapene kunne servet hvert sitt marked uten å forsøke å utkonkurrere hverandre?

Foreløpig er det bare NRT som er inkludert i open skies avtalen. HND er også sterkt slot styrt, og blant annet kan IC ruter bare fly på enkelte perioder på dagen

Foreløpig er det bare NRT som er inkludert i open skies avtalen. HND er også sterkt slot styrt, og blant annet kan IC ruter bare fly på enkelte perioder på dagen

Tusen takk. Da gjør jeg om det jeg skrev til å gjelde NRT da:-) For en nyrute feks med Norwegian spiller vel ikke akkurat det ikke så stor rolle og jeg opprettholder ønsket mitt med en OSL - NRT/HND rute..

Tusen takk. Da gjør jeg om det jeg skrev til å gjelde NRT da:-) For en nyrute feks med Norwegian spiller vel ikke akkurat det ikke så stor rolle og jeg opprettholder ønsket mitt med en OSL - NRT/HND rute..

Mitt inntrykk er at TYO ruten ikke har spesielt stort volum, men at prisene er høye, og C-class andelen er stor. Nå henger kanskje volumet litt igjen etter ødeleggelsene der borte, men om det vil være førstevalget for en LCC vet jeg ikke helt....

Mitt inntrykk er at TYO ruten ikke har spesielt stort volum, men at prisene er høye, og C-class andelen er stor. Nå henger kanskje volumet litt igjen etter ødeleggelsene der borte, men om det vil være førstevalget for en LCC vet jeg ikke helt....

Det svaret kommer nok etterhvert:-) Har hørt via en kvinnelig bekjent i Norwegian at de seriøst vurderer Japan. Tro gjør vi normalt i kjerka men at SAS kan få råde grunnen el luftrommet alene til Japan fra Skandinavia tror ikke jeg noe på. Finnair(neida ingen connection med SAS) tror jeg mange norske reisende vil droppe bare for å unngå å reise med Blue1 - skal jeg beskrive de 16-17 turene mine med de til HEL så fremstår de verre en DY - dessverre. Trenger ofte ikke ta ut mye bonuspoeng for reise til HEL men det sier vel sitt iom at de nærest har det som en permanent ordning - les lokketilbud..

Back