LN-FOR på Malmö-Bulltofta för nästan 40 år sedan ! Jag tog bilden 15april 1971.
Hei,
Er det noen som har bilder, enten i farger eller sort/hvitt av det
første fargeskjemaet Fred Olsen brukte på C-46 ??
Happy modelling,
Ruben
Med alle mulige forbehold, men jeg tror bildet viser det første skjemaet. Det andre hadde helt hvit hale med F.O sin blå logo. Tror bare ett fly fikk dette andre skjemaet. Det ble gitt ut et jubileumshefte for endel år siden. Jeg skal prøve å finne det frem.
Med alle mulige forbehold, men jeg tror bildet viser det første skjemaet. Det andre hadde helt hvit hale med F.O sin blå logo. Tror bare ett fly fikk dette andre skjemaet. Det ble gitt ut et jubileumshefte for endel år siden. Jeg skal prøve å finne det frem.
(...)
Lima November Decals vil gi ut dekaler til C-46'en i
både 1/144 og 1/72 i løpet av våren.
(...)
Pass på at Biafra-flyene er med!![]()
Ja, det er disse to skjemaene jeg sikter til. Tror bare FOS hadde den hvite "Viscount-halen". Den sennepsgule fargen forsvant ikke før DC-6'erne kom. Gulfargen skal forøvrig være identisk med den farge Fred. Olsen-skipene hadde på skorsteinene sine. Prøv å søk på bilder av f.eks. Blenheim og Braemar, to skip som gikk i Englandsfarten på slutten av 50-, begynnelsen av 60-tallet. Fargespesifikasjonene må jo finnes i arkivene til Fred. Olsen. Det var tross alt "House Colours" på den tiden.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.