Frankfurt - Houston, LH eller United?

Klette

ScanFlyer Blue
Hei,

Om jeg kunne fått noen meninger?

Skal fly Bergen - Houston via Frankfurt.
Kan enten ta LH med A380 i øko med 1 time 5 min transfer tid,
eller
United med 777-200 øko, men sannsynligvis mulighet til å kjøpe øko extra, og med 4 timer transfer tid. Koster 200 nok mer, før øko extra kjøp.

Jeg har mistet Senator status, så får ikke tatt de beste LH setene. Har EBG så får kommet inn på Senator loungene i Frankfurt. Skal samle miles på Miles & More.

Har aldri flydd langt med United i øko, men har flydd øko i LH 380, og det var helt greitt da det er et nytt fly...

Hva ville dere valgt? Er det en soleklar vinner?

Etter å ha reist BGO-FRA en god del ganger er min mening av 1 time og 5 min ikke er spesielt lang transfertid på FRA når du skal videre til USA da du garantert blir sendt på busssightseing og må gjennom passkontroll etc (les: spiller ingen rolle om du har tilgang til loungen for du rekker knapt å besøke den).

Jeg har aldri flydd United, men jeg tror at jeg kanskje ville hostet opp de ekstre kronene det koster for å få bedre plass og tid til loungebesøk (selv om 4 timer er litt i overkant lenge).

Dersom du bare vil fortest mulig til Houston ville jeg hoppet på LHs A380 (og håpet på at BGO-FRA er dønn i rute).

Jeg har bare prøvd United på en transatlantisk rute, i en 757 mellom OSL og EWR. LH har jeg prøvd flere ganger på IC, men jeg ville nok anbefalt UA. Mest pga transfertiden i FRA. Det er ugreit å løpe stressende fra gate til gate (eller i verste fall buss til buss" - mye bedre å vite at man har 4 timer til disposisjon og kan ta livet med ro frem til avgang :)

Jeg fløy UA t/r USA tidligere i år. Hadde sete i vanlig økonomi på veien bort og økonomi plus på tilbakeveien. Med mine 186 cm var dette forskjellen på å sitte og stange knærne inn i setet foran og å kunne strekke beina helt ut under setet foran. Altså en vesentlig mer behagelig opplevelse med plus.

Vel, hadde aldri booket 1 t 05 min transfer i FRA hvis andre alternativer... Økonomi på LH 380 er også 31".

Hei,
United med 777-200 øko, men sannsynligvis mulighet til å kjøpe øko extra, og med 4 timer transfer tid. Koster 200 nok mer, før øko extra kjøp.
Er det en soleklar vinner?

Eco Extra for 200 NoK? Inkludert å være fritatt for neglebitende "ryker connection i FRA" modus?

Lite å lure på :-)

Tross det faktum at FRA er en velsmurt transfer-maskin, gi deg selv litt tid til å senke skuldrene og slippe lure på om baggasjen er om bord, selv om man rakk flyet.

UA har dessuten noe å bevise om dagen (kan jo slå ut i god service?), det har ikke LH. Og - economy i LH er ikke akkurat Disneyland. Forsiktig sagt.

Edit: Ah.. 200,- FØR u/g til Extra? Så ikke den. Hm... Hva skal de ha for dét da? Hvis på budsjett - ta LH.
FRA er usjarmerende, men effektiv. Bør gå greit med LH.

.

Last edited:
Eco Extra for 200 NoK? Inkludert å være fritatt for neglebitende "ryker connection i FRA" modus?

Tror han mente 200 NOK ekstra før evt. oppgradering til Economy Plus.

Forøvrig ville nok jeg gått for den lengste connectiontiden. Har man loungetilgang synes jeg også det er hyggelig å faktisk rekke å stikke innom der en tur.

Tror han mente 200 NOK ekstra før evt. oppgradering til Economy Plus.

Forøvrig ville nok jeg gått for den lengste connectiontiden. Har man loungetilgang synes jeg også det er hyggelig å faktisk rekke å stikke innom der en tur.

Så den, ja.
Loungene i FRA er faktisk ganske trivelige, så du har et godt poeng.

Likevel: det som ikke er særlig trivelig er 4 unødvendige timer i FRA fulgt av 9 lange timer i UA coach.

[...] Tross det faktum at FRA er en velsmurt transfer-maskin, gi deg selv litt tid til å senke skuldrene og slippe lure på om baggasjen er om bord, selv om man rakk flyet. [...]

Delvis enig, men når jeg har fulgt skiltingen på FRA de siste par gangene, har jeg endt opp en helt annen plass enn det jeg hadde planlagt :p
Sist gang i januar, og da var det ombygging på gang og noen skilter manglet, til FRAPorts forsvar...

Det ble Lufthansa.
Tickets har lagt på nærmere 7000,- i flere uker nå.

I dag var plutselig LH flighten til 5025,- .... Da ble det den

Takk for alle innspill :)

1 time går greit på FRA, klarte fint å gå fra B gjennom sikkerhetskontroll og til C. Dette var til Israel, så vil tro at kontrollen var på linje med USA flighter.

God tur

Jeg fløy BGO-FRA-IAH med LH i november i fjor, og da var en drøy times transfer i knappeste laget. Det er mange avganger til USA på den tiden, og bare 2 skranker i passkontrollen. Ikke er det noe plass til å stå i kø heller.

Det går sannsynligvis bra så lenge BGO-FRA er i rute, men det blir stress :-)

Back