Fra TOS den siste tiden

LN-KRF

ScanFlyer Gold
Her kommer noen etterlengtede bilder fra TOS fra min side :)

Har fått testa Nikon kameraet mitt de siste ukene etter jeg kom tilbake til Nord-Norge.
Ingenting spesielt denne gangen, uten om noen få nye regs.

Bildetekst er under bildene også denne gangen :)

Disse SKAL være uten flekker på linsa, men kanskje en liten flekk på ett av bildene men det ble kjapt korrigert ;)

8979617692_5ba7193a01_b.jpg

Starter med en relativt ny Dash 8-Q300, LNWFU

8978422679_77043cb5db_b.jpg

Også de rike kommer flaksende innom noen ganger, denne gang i regi av en Learjet 60, med reg URCHH, som kom fra KBP samme ettermiddag.

8978419891_8af006d166_b.jpg

Widerøes, Dash 8-103, LNILS kommer inn. Vet dette er litt i overkant overeksponert, men skitt la gå, prøver ennda å finne de rette innstillingene xD

8979612310_ed96e24930_b.jpg

SAS Boeing 737-683, LNRRX, etter ett langt opphold i SK SE produksjon, kom tilbake til SK NO produksjon.

8978415369_8dba974591_b.jpg

Den slitne Norwegian, LNKKJ, Boeing 737-3YO, taxer inn, litt sliten etter mange år i luften.

8979603370_1393c8276e_b.jpg

SAS sin Boeing 737-683, LNRRX, taxer til rwy 19, for en flight som SK4571 TOS-BOO-TRD denne flotte og varme sommerkvelden.

8979601182_499ece8594_b.jpg

Norwegians LNKKW, Boeing 737-3S3m kommer inn fra OSL som DY328

8978404767_6760a3f9b0_b.jpg

Og til slutt denne SmartLynx A320-212, YLBBC, kommer inn fra AYT som TWI7715 i fantastisk kveldssol!

Det var det jeg hadde for denne gang!

Mer kommer utover da vi har en haug av chartre utover fra nå av og ut :)

Allerede 6 Juli kommer intet mindre en 3 stk Blue1/SAS Boeing 717 til TOS fra HEL, med 15 minutters mellomrom, så vi har en del i vente!

Ha en god dag!

Lekre bilder i flotte omgivelser. Gleder meg til å spotte litt når jeg kommer opp i juli. Vet du om det er noen gode spotteplasser som ikke er for langt unna terminalen?

Rett bortenfor Widerøe Hangaren forbi flytårnet er det en bakketopp du kan stå på, du kommer ikke over gjerdet dessverre, men er bane 19 i bruk så taxer de forbi der da de skal ta av, og de taxer inn der om det er bane 01 som er i bruk.

Tar ca 5 minutter å gå fra terminalen bort til plassen der. Gå ut av terminalen til høyre så ser du flytårnet og Widerøehangaren borte i det fjerne følg veien helt bort og du er der :) Har du lang/god tid så kan det anbefales å ta rute 42/40 til Giæverbukta så gå 5 minutter derfra i nordlig retning til Coop Lageret :) Der får du gode takeoffbilder da 19 er i bruk og gode landingsbilder da 01 er i bruk :)

Evt gå ut av terminalen til venstre forbi gammelterminalen, og bort til gjerdet, der kan det stå noen godsaker er du heldig :) Det bildet av UR-CHH er tatt derfra :)

Bare å spørre om det er noe mer du lurer på :)

Rett bortenfor Widerøe Hangaren forbi flytårnet er det en bakketopp du kan stå på, du kommer ikke over gjerdet dessverre, men er bane 19 i bruk så taxer de forbi der da de skal ta av, og de taxer inn der om det er bane 01 som er i bruk.

Tar ca 5 minutter å gå fra terminalen bort til plassen der. Gå ut av terminalen til høyre så ser du flytårnet og Widerøehangaren borte i det fjerne følg veien helt bort og du er der :) Har du lang/god tid så kan det anbefales å ta rute 42/40 til Giæverbukta så gå 5 minutter derfra i nordlig retning til Coop Lageret :) Der får du gode takeoffbilder da 19 er i bruk og gode landingsbilder da 01 er i bruk :)

Evt gå ut av terminalen til venstre forbi gammelterminalen, og bort til gjerdet, der kan det stå noen godsaker er du heldig :) Det bildet av UR-CHH er tatt derfra :)

Bare å spørre om det er noe mer du lurer på :)

Takk for tips!

Ser på reiseruta mi at bakkeoppholdene i TOS ikke blir alt for lange. Men noe knipsing får jeg forhåpentligvis tid til.

Mer kommer Cato ;)
Må bare få noe interessant opp her først, kommer noe 6 juli så da blir det nok en tråd her ;)

Back