Fra Tokyo til Lakselv og Bergen

SK med A343 på LKL, det er ikke akkurat hverdagskost... TOS og BGO har vel vært gjengangere på disse sommerrutene for Japsene...
 
Tenk så kult om de hadde solgt billetter med maskinen fra Lakselv og Bergen til CPH med den maskinen. De siste gangene har den gått videre tom som ferry-flight om jeg husker rett?

BF:cool2
 
Tenk så kult om de hadde solgt billetter med maskinen fra Lakselv og Bergen til CPH med den maskinen. De siste gangene har den gått videre tom som ferry-flight om jeg husker rett?

BF:cool2

Du får slenge inn ideen på Facebook-siden til SAS, så kanskje CK fikser det ;)
 
Det blir nok dårlig butikk, ettersom det da må flyes inn nytt crew for den ene turen.
 
SK med A343 på LKL, det er ikke akkurat hverdagskost... TOS og BGO har vel vært gjengangere på disse sommerrutene for Japsene...

Den har vært én gang i TOS, så vi kan ikke si at vi er blitt for vant med den.
 
Jøss, til Lakselv av alle mulige finurlige steder i Norge. Jaja, alt for turistene - de er jo velkommen til vårt flotte land!:) ¨

Kanskje man hvert fall kunne fått til en spotterdag på BGO når SAS sin store fugl kommer...
 
Jøss, til Lakselv av alle mulige finurlige steder i Norge. Jaja, alt for turistene - de er jo velkommen til vårt flotte land!:) ¨

Kanskje man hvert fall kunne fått til en spotterdag på BGO når SAS sin store fugl kommer...

Er vel ikke så veldig merkelig, det er jo nærmeste større flyplass til Nordkapp:fly
 
Det kommer fler flighter, sannsynligvis 3 mer til Bergen.
De vil gå tomme til CPH, dette på grunn av crew etc. Blir nok for dyrt å få inn crew, catering og cleaning på dette for at det skal lønne seg.
Men forslag er levert internt i selskapet av både meg og andre. Tror det ville vært kult i det minste for et par av dem, og positivt mediamessig.
 
Det blir nok dårlig butikk, ettersom det da må flyes inn nytt crew for den ene turen.

Tenker du da på flightcrew eller cabin crew eller begge deler? Ekstra flightcrew må de vel ha med uansett? Eventuelt fly opp fra basen i CPH?

Det kommer fler flighter, sannsynligvis 3 mer til Bergen.
De vil gå tomme til CPH, dette på grunn av crew etc. Blir nok for dyrt å få inn crew, catering og cleaning på dette for at det skal lønne seg.
Men forslag er levert internt i selskapet av både meg og andre. Tror det ville vært kult i det minste for et par av dem, og positivt mediamessig.

Bra! Jeg kunne definitivt vurdert å ta meg en tur hvis det blir aktuelt og jeg har mulighet for det.
 
Tenker du da på flightcrew eller cabin crew eller begge deler? Ekstra flightcrew må de vel ha med uansett? Eventuelt fly opp fra basen i CPH?



Bra! Jeg kunne definitivt vurdert å ta meg en tur hvis det blir aktuelt og jeg har mulighet for det.

Ja FD hentes fra hvor de måtte bo , men 10-11 CC slipper man da å hente inn
 
Er vel ikke så veldig merkelig, det er jo nærmeste større flyplass til Nordkapp:fly

Neida, men for meg virker alle flyplassene der oppe i nord og Finnmark veldig små. Men når en av dem kan ta imot så store Airbuser er de vel større enn jeg visste fra før.
 
Kun en gang med A343 på TOS, takk for infoen... Har SK dog kommet med andre Longhaul maskiner til TOS?

Ikke de siste 10 årene i hvert fall. Mulig det var en A300 i gamle gamle dager, men dette må f eks LN-MEH kunne svare på;)
 
Neida, men for meg virker alle flyplassene der oppe i nord og Finnmark veldig små. Men når en av dem kan ta imot så store Airbuser er de vel større enn jeg visste fra før.

LKL er (var), i likhet med Bardufoss, en viktig militær flyplass. Stripa er 2788m og kan ta det meste av things with wings.
 
Back
Top