Fra siste turen - lett blandings

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Ble ikke noe systematisk fotografering, men her er iallefall et par halvinteressante bilder av middels kvalitet, :)

07.jpg

Begynner i Charlotte .. en halvantikvarisk 767-200 under push.

08.jpg

En Herc basert på den andre siden av stripa..

09.jpg

Eastern Airlines Heritage Museum DC-7B .. Hadde motorhavari under en avgang i 2011 og det ser ikke ut som den har vært i luften siden dette. Forøvrig 'Sully' og Jeff Skiles som satt ved spakene på turen før denne.
http://www.wbtv.com/story/16093061/...s-engine-makes-emergency-landing-in-charlotte

10.jpg

Insel Air flyr til Curacao på lørdager.

05.jpg

Estonian på OSL

06.jpg

Turkish på OSL

01.jpg

LN-WIE på Mosjøen - mer eller mindre rett fra 'life extention'.

02.jpg

SK907 endelig klar for boarding etter motorreperasjon ..

03.jpg

Etter et mislykket forsøk på å rekke siste maskin La Guardia-Atlanta, ble det fakirflight mandag morgen ...

04.jpg

En gammel Sterling-maskin som nå tilhører The Donald.

Takk for titten.
 
Noen sjans for å få komme tettere på Easterns gamle DC-7 en gang? Hadde vært moro å se!


Sorry du ble sittende så langt bak på 907, jfr bildet. En skam.
 
Skulle du være i CLT, ville jeg anbefalt at du kontaktet eierne. De vil helt sikkert være behjelplige hvis den står noenlunde lagelig til.
http://www.historicalflightfoundati...g en grøftekjørt DC-7 er a real Kodak moment!
 
Ser Donalden har oppgradert fra 727'en han har briefet med i seriene sine.
Men han har vel langt igjen opp til flya til de store gutta?

Hvor ble det av kabinbildene fra turen, forresten? Ble det cattle class hele veien så du er litt flau over dem? ;)

BF:cool2
 
Hvor ble det av kabinbildene fra turen, forresten? Ble det cattle class hele veien så du er litt flau over dem? ;)

Nei da, jeg satt godt over Atlanteren begge veier jeg, men både LH og SAS er vel lite spennende nå .... Får se om det bli noe mer spennende i juni. Da skal jeg innom Zurich også.
 
Ja, visst søren er det 757. Ble fylt av omsorg bare.
:D

Du er nok oftere i CLT enn jeg (og de fleste?). Ta med kamera!
Og en grøftekjørt DC-7 er a real Kodak moment!

Jo takk for det .. hehe...
CLT er ikke en plass jeg frekventerer ofte, så det er sikkert noen andre som skal dit før meg ...
 
Interessant serie, takktakk.

09.jpg

Eastern Airlines Heritage Museum DC-7B .. Hadde motorhavari under en avgang i 2011 og det ser ikke ut som den har vært i luften siden dette. Forøvrig 'Sully' og Jeff Skiles som satt ved spakene på turen før denne.
http://www.wbtv.com/story/16093061/...s-engine-makes-emergency-landing-in-charlotte

´Sully var sjekka ut på flytypen, men forsikringsselskapet hans nektet i 12.time å la ham fly, han ble dermed celeber og veldig imøtekommende hedersgjest i fremre kabin under turen opp fra Opa Loca. Skiles derimot var i cockpit hele veien og fløy i alle fall deler av strekket. Begge gikk forøvrig av i Charlotte og var ikke ombord da vi fikk motorhavari rett etter avgang tilbake til Miami.
TR kommer kanskje en gang. :)
 

Attachments

  • 111.jpg
    111.jpg
    55.8 KB · Views: 487
  • 222.jpg
    222.jpg
    33.9 KB · Views: 478
  • 333.jpg
    333.jpg
    34.4 KB · Views: 479
  • 444.jpg
    444.jpg
    43.8 KB · Views: 474
Last edited:
Du var ombord? I'll be damned .....

Legendarisk happening !! :)
Vi besøkte Carlos (?) som er den som faktisk eier både denne og andre (frakt) DC-7 og DC-6´er da vi var tilbake på Opa Locka dagen etter `havariet´, hans syn da var at det ville bli alt for dyrt å få en ny motor i forhold til hvor lite inntekter maskinen genererte, så han var mest klar for at flyet skulle bli en permanent del av flysamlingen i Charlotte.
Vi var heldige som booka om fra sightseeingflight over Florida i desember til denne episke i november; N863D har ikke vært i luften siden.
 

Attachments

  • 555.jpg
    555.jpg
    65.8 KB · Views: 419
  • 667.jpg
    667.jpg
    29 KB · Views: 38
Last edited:
Ja, visst søren er det 757. Ble fylt av omsorg bare.
:D

Du er nok oftere i CLT enn jeg (og de fleste?). Ta med kamera!
Og en grøftekjørt DC-7 er a real Kodak moment!

Det står 2 flyvedyktige (som er i drift) i Madras Oregon - kanskje ikke den mest kjente flyplassen, men mange her inne har nok sett mye fra denne plassen da Mythbusters tildels filmes her. De 2 stod tidligere i Redmond/Bend Oregon hvor det ennå står 1 under gjenoppbygging og et "delefly"
Skal se om jeg får tatt noen bilder i løpet av sommeren
 
Back
Top