Fotovideo på banen igjen, kurs og foredrag.

ENGM 911

ScanFlyer Rusty
Medlem
Fotovideo på banen igjen, kurs og foredrag.

Ser at Fotovideo skal holde noen småkurs. De som ikke har mulighet til å komme kan følge seansene interaktivt. Sjekk hjemmesiden deres her;

http://www.fotovideo.no/

Re: Fotovideo på banen igjen, kurs og foredrag.

Ser at man kan få kjøpt spotterkamera creme de la creme Canon 7D fra klokken 2000, sparer to laken. Har en slik selv og anbrfales på det sterkeste.

Den som hadde hatt 10 lapper liggende klar til kamerahandel :(

Oh well, får få med seg et par kurs/foredrag ihvertfall:D

Jeg sto utafor FotoVideo klokka kvart over seks i dag tidlig og har nå ervervet meg en 7D, 17-70 objektiv og litt småplukk...
Eneste ulempen er at reninga på kredittkortet forfallt på lørdag og pengen var tydeligvis ikke registrert framkommet i dag tidlig, men det ordnet seg. Snille FotoVideo-mannen har lagt av utstyret og jeg skal hente det etter jobb i dag.

Den siste idioten er tydeligvis ikke født enda, men det ordner seg!

På onsdag må jeg på nytt opp igjen, da skal jeg kjøpe et D7000 til meg selv.. (7Den er til en venn som ikke hadde mulighet til å dra ned)

Sikret meg 7D hos Fotovideo for 8995,- for 1 år siden. Blææ :)

Greit med konkurranse, men ble litt skuffet at Fotovideo ikke starter priskrig med Japanfoto. Sistnevnte ligger under pris på de fleste produktene.

Sikret meg 7D hos Fotovideo for 8995,- for 1 år siden. Blææ :)

Det har ikke vi (les Japan Photo) råd til. FotoVideo har gått konk én gang allerede, og vi akter ikke å selge 7D for 15% mindre enn det vi kjøper det for. Dessuten kjøper vi kameraene MYE dyrere nå enn før, ettersom Japan hadde flodbølgen og Canon/Nikon er basert i dette landet. En priskrig er ikke gunstig for noen, men vi er jo pålagt av konkurransetilsynet å ikke avtale noen minstepriser noe jeg synes er dumt. Men for all del, kjøp 7D billig, det er gøyalt bra!

Halvorsnnn, en priskrig er bra for forbrukerne. Kamera fra semiproff og oppover er etter mitt skjønn altfor høyt priset. Er det riktig å betale 30 000,- for et hus i proffklassen, eller 12 000,- for semiproff? For ikke å prate om objektiver, det går jo over alle støvleskaft. Noen tjener gress på dette,uten tvil.

Ser på Japan Photo nå at jeg kunne ha spsrt meg et par tusenlapper hadde jeg kjøpt en EOS 60D i dag og ikke for et par uker siden, slik jeg gjorde :(
Men, men slik er det. Man kan ikke sitte og vente på ting man ikke har oversikt over.
Kameraet har levd opp til forventningene så langt, så da er det bare å være fornøyd :D

Japanfoto selger Canon 5D Mark II for 11995,-. Dette er tusen kroner under lørdagstilbudet til Fotovideo. Har man lyst på fullformat fra Canon bør man slå til nå.

Cato har brukt rå forbrukermakt. Før jeg kjøpte meg nytt objektiv sjekket jeg først med Japanfoto. Reklamen sier de skal være billigst på objektiver. Nå er ikke jeg akkurat lettlurt så sjekket videre på Fotovideo og andre fotosjapper i mingleområdet mitt. Ringte Japanfoto som sa de hadde en igjen, utstillingsmodellen sågar. Spurte hvor mye de kunne gå ned i pris siden denne var utstilt i monter. Det viser seg at selv med iherdig pruting hos JP på en demobrukt vare fikk jeg "speller ny" på Fotovideo 300 kroner billigere. Flotters, godt jeg ikke gikk på limpinnen denne gangen heller. Jepsipepsi, sjekk pris før du handler. Ha en strålende kveld.

Back