Fotospotting på Lanzarote, Del:2

Blackhawk

ScanFlyer Gold
Fotospotting på Lanzarote, Del:2

Fotospotting på Gran Canaria/Lanzarote, Del 2 av 2:



(evt. bildetekst står UNDER hvert bilde!)


I denne delen er det som sagt kun fra Lanzarote, og
fra en søndag. Som sagt er søndager denne vintersesongen
"tysk dag" nede på Lanzarote: Arrecife (ACE), mens
torsdager (som vist i Del:1 ) er en typisk "engelsk dag".





IMG_6908.jpg

Hamburg International med A319 (D-AHIK) 08-mod. så denne
maskinen er knapt ett år, maskinen har reklame for sitt
"10 års jubileum" på halen. Legg dog merke til doble "over-wing exits"
på denne A319, så her forstår man at pax sitter trangt. Selskapet
har en seatconfig på 150 pax i sine A319, mens max for flytypen
er 156.


IMG_6914.jpg

Transavia med B737-800 (PH-HZW) 02-mod.

IMG_6919.jpg

IMG_6920.jpg

Islas Airways og ATR72-200 (EC-KKZ) med 07-mod, ganske
så ny maskin dette her ja.

IMG_6921.jpg

Lang lang rekke, under "rushtidene" kan det fort bli tre-fire maskiner
i kø - noe som var langt vanligere noen år tilbake.

IMG_6924.jpg

LTU med A321-200 (D-ALSD), får virkelig 80-talls viberasjoner
av disse fargene - velbekomme..

IMG_6931.jpg

TUIfly med B737-800 (D-AHFE) 98-mod. i HapagFly-farger.

IMG_6938.jpg

(Fly)NIKI med A320-200 (OE-LEO) 06-mod. på vei tilbake
til Østerrike.

IMG_6942.jpg

Spanair med en herlig MD-87 (EC-KAZ) 88-mod. som tidl.
har tjenstegjort hos SAS (fra: 89-06) som "Torkel Viking".

IMG_6952.jpg

Luxair med B737-700 (LX-LGQ) 04-mod. på vei hjem
til Luxemburg.


IMG_6960.jpg

Hamburg International med A319 (D-AHIH) 08-mod. så denne
maskinen er knapt ett år. Legg dog merke til doble "over-wing exits"
på denne A319, så her forstår man at pax sitter trangt. Selskapet
har en seatconfig på 150 pax i sine A319, mens max for flytypen
er 156.

IMG_6966.jpg

Binter Canarias med nok en ATR72-200 (EC-HEZ) 99-mod.

IMG_6975.jpg

Thomson med B757-200 (G-BYAU) 94-mod.

IMG_6983.jpg

Air Europa med B737-800 (EC-HBL) 99-mod. m/ "Travelplan"-titler.


IMG_6988.jpg

IMG_6989.jpg

Travel Service (Ungarn) med B737-800 (HA-LKC) 99-mod.

IMG_6995.jpg

Thomas Cook UK med A320-200 (G-CRPH) 93-mod. som har
fløyet noe for Skyservice i USA tidl.

IMG_7013.jpg

Nok en Thomsonfly og A320-200 (G-OOPX) 04-mod. , også
denne med First Choice-livery som etterhvert blir borte.

IMG_7000.jpg

Iberia / Air Nostrum med lang og lekker CRJ-900 (EC-JNB) 05-mod.

IMG_6907.jpg

Hamburg International igjen, nå med B737-300 (D-AHIG) 87-mod
med winglets. Med sine 22 år har den en interessant historie,
bl.a. fløyet for "Norway Airlines" med reg: "LN-NOR".
 
Last edited:
Re: Fotospotting på Lanzarote, Del:2

IMG_7017.jpg

IMG_7019.jpg

Thomas Cook UK med den laaaange B757-300 (G-JMAB) 01-mod.
med opptil 280 pax ombord. B753 har faktisk kapasitet til 289
pax, men Thomas Cook er eneste operatør som har såpass mange
seter i disse maskinene som 280.

IMG_7021.jpg

TUIfly med B737-800 (D-AHFY) 01-mod. med Hapagfly-titler.

IMG_7025.jpg

IMG_7028.jpg

Thomson med B737-800 (G-FDZP) 07-mod.

IMG_7033.jpg

Air Europa med B737-800 (EC-KBV) 07-mod, klar til avgang
mot Spania.

IMG_7043.jpg

Thomas Cook UK med B757-200 (G-FCLC) 97-mod.

IMG_7053.jpg

Condor / Thomas Cook UK med A320-200 (D-AICN) 03-mod.

IMG_7059.jpg

Spanair med A320-200 (EC-KPX) 01-mod, med
"Windows Live"-reklame.

IMG_7068.jpg

EasyJet med A321-200 (G-TTIE) 06-mod., som tidl. nevnt
etter oppkjøpet av "GB Airways" fra British Airways - dermed
fikk EasyJet også A321-maskiner i flåten.

IMG_7083.jpg

Jet2 med B757-200 (G-LSAA) 88-mod, en 21år gammel maskin
som tidl. har fløyet både for "Air Europa" og "Air Europe".

IMG_7087.jpg

Binter Canarias / NAYSA med ATR72-200 (EC-KRY) 08-mod.
som kun har vært i drift knappe fem måneder.

IMG_7090.jpg

IMG_7094.jpg

Islas Airways også med ATR72-200 (EC-KUR) 08-mod.
også denne, og kun vært i trafikk i litt over tre mnd.
Selskapet tar seg godt ut med blåfargen i snuten, spesiellt
når man ser flyet forfra etter min mening.

IMG_7096.jpg

Air Europa med B737-800 (EC-IDA) 02-mod.

IMG_7105.jpg

Austrian Airlines med A321-200 (OE-LBF) 01-mod.

IMG_7078.jpg

Spanair med A321-200 (EC-HRG) 2000-mod.




(Alle bilder er som vanlig tatt med et lite kompaktkamera,
Canon Digital IXUS:50 med "hele" 5 megapixler og kun 3x zoom.
Gjør også oppmerksom på at bildene er redigert ved bruk av
LCD-skjerm, bildene kan derfor oppleves som noe mørke på
visse CRT-skjermer.)


Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen
kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig!
 
Re: Fotospotting på Lanzarote, Del:2

Flotte bilder også her i del 2...:up:
 
Re: Fotospotting på Lanzarote, Del:2

Interessant å se hvordan siktforholdene endrer seg underveis.
 
Re: Fotospotting på Lanzarote, Del:2

Morro å se bildene fra Lanzarote...har ikke vært der på 25 år så det er godt å se disse...:) godt jobba!
 
Re: Fotospotting på Lanzarote, Del:2

Flotte bilder! Liker spesielt godt at du tar deg tid til å kommentere bildene, og oppgir flyenes historikk. Gjør det litt mer interessant for meg ;)
 
Re: Fotospotting på Lanzarote, Del:2

Dette var kjempeflotte bilder av mange ukjente og kjente selskaper! :) Skarpe og fine og ser du fikk gode lysforhold!! :) Takker:D
 
Re: Fotospotting på Lanzarote, Del:2

Takker igjen for alle tilbakemeldinger, og positive tilbakemeldinger.
Veldig hyggelig at bildene blir tatt såpass bra i mot!

JonF: hyggelig at du finner REG-info interessant, er første gang
jeg har tatt den ekstra jobben med å ta med dette til nesten hvert
fly.
 
Re: Fotospotting på Lanzarote, Del:2

EasyJet med A321-200 (G-TTIE) 06-mod., som tidl. nevnt
etter oppkjøpet av "GB Airways" fra British Airways - dermed
fikk EasyJet også A321-maskiner i flåten.

Fine og flotte bilder var det!!

Du fikk GB Airways historien litt feil da de ikke var eid av British Airways men familien (hvis navn jeg ikke husker) som alltid har eid dem og fløy kun som franchise for BA. Franchise avtalen med BA gikk mot slutten og det ble dermed stor tvil om selskapet ville kunne overleve alene og dermed valgte de å selge til easyJet...noe som vel i disse dager på en måte ble en lykke for de ansatte...Som litt "unyttig" info hvis noen skulle være interessert!!

T
 
Re: Fotospotting på Lanzarote, Del:2

Kjempefine bilder! Mange tyske maskiner her, i motsetning til den andre serien med mange britiske. Jubileumsflyet til Hamburg International var tøff, mye bedre enn originalen, men teksten på halen var jo utrolig kjip da...
 
Re: Fotospotting på Lanzarote, Del:2

Flotte bilder! Jeg er paa Lanzarote naa og kjeder meg litt (vaeret er saa som saa), og lurte paa hvor du tok disse bildene? Har leiebil, men hvor kjörer en?
 
Re: Fotospotting på Lanzarote, Del:2

Hei WestAir!

Enkelt sagt, kjører du f.eks. motorveien (LZ-2) og kjører mot flyplassen
(fra Puerto del Carmen f.eks.) skal du ta av på den siste avkjøringen
FØR flyplassen. Og motsatt fall hvis du kommer den andre veien
(fra Arrecife), da tar du av første avkjøring ETTER flyplassen.


ACE_01b.jpg




Du skal ta av på vei "LZ-40" ned mot Matagorda-stranden, når du har
tatt av fra motorveien og inn på "LZ-40" - skal du ta av første vei
til høyre (ikke fortsett på motorveien, da ender du opp i Puerto del
Carmen etterhvert), her skal du nemlig inn på vei: "LZ-504". Så kommer
du til en rundkjøring, her kjører du rett frem.

Så kommer du til en "mini"-rundkjøring, her skal du rett frem - men kjør
sakte! For nå skal du nemlig inn på en grusvei, som kan være vanskelig
å se - dersom du kommer for raskt. Kommer du ned til p-plassene nede
ved stranden, har du kjørt for langt.


ACE_02b.jpg

(Grusveien til spotteplassen, er altså den som er markert med
sort pil - denne kommer du til rett etter at man har kjørt rett i gjennom
den siste mini-rundkjøringen)


Har lagt ved ett par illustrasjonsbilder, som forhåpentligvis hjelper deg.
 
Last edited:
Re: Fotospotting på Lanzarote, Del:2

Tusen takk for veibeskrivelsene og illustrasjonene!! I dag var det regn og skyet her, men dersom det blir bedre vaer har jeg lyst til aa dra og ta bilder.
 
Back
Top