• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Foto fra London:Heathrow (LHR) inkl. A388 (Del2)

Blackhawk

ScanFlyer Gold
London: Heathrow (LHR/EGLL) inkl. bilder av A388:
Del: 2






IMG_1657.jpg

Srilankan Airlines med A330-200, reg: "4R-ALD" -
levert ny til selskapet: 12. jan. 2000.



IMG_1660.jpg

Aer Lingus med A320-200, reg: "EI-DEF" -
levert ny til selskapet: 2. sept. 2004. Bærer
navnet: "Saint Delcan".



IMG_1661.jpg

British Airways med B777-200ER, reg: "G-VIIE" -
levert ny til BA: 27. feb. 1997 (leaset fra BBAM).



IMG_1663.jpg

JAT Airways (Serbia) med B737-300, reg: "YU-ANF" -
levert ny til JAT: 15. aug. 1985, hvor den var
frem til 16. feb. 2006 - da den var en liten stund
hos "AeroContractors" frem til 22. april 2007, da
JAT tok over maskinen igjen. En 25 år gammel sliter
dette her.



IMG_1664.jpg

British Airways med A319, reg: "G-EUOI" -
levert ny til BA: 13. nov 2001 (leaset fra ILFC).



IMG_1665.jpg

Air Algerie med B737-800, reg: "7T-VJN" -
levert ny til selskapet: 29. jan. 2001.



IMG_1667.jpg

British Airways med A321-200, reg: "G-EUXC" -
levert ny til BA: 15. okt. 2004.



IMG_1668.jpg

SAS (tidl. SAS Danmark) fra København, med A319
og reg: "OY-KBP". Levert ny til SAS: 20. sept. 2006,
og bærer navnet: "Viger Viking".



IMG_1669.jpg

Swiss International Airlines med A321-200, reg: "HB-IOL" -
levert ny til Swiss: 21. des. 1999. Maskinen er leaset
fra ILFC, og bærer navnet: "Kaiseregg".



IMG_1672.jpg

British Airways med en av de ytterst få B757-200 som
BA fortsatt har i flåten (fire stk. totalt), denne samt
én til - var de eneste vi så på LHR den dagen. Denne hadde
reg: "G-CPES". Levert ny til BA: 17. mars 1998.



IMG_1673.jpg

British Airways med B747-400, reg: "G-BYGF" -
levert ny til BA: 17. feb. 1999.



IMG_1674.jpg

Qantas med B747-400, reg: "VH-OJT" -
levert ny til Qantas: 26. okt. 1999. Og bærer
navnet: "Fraser Island".



IMG_1675.jpg

Swiss International Airlines med A319, reg: "HB-IPR" -
levert ny til Swiss: 31. mars. 2002. Leaset fra ILFC,
og bærer navnet: "Piz Morteratsch" (litt av en munnfull ja).



IMG_1676.jpg

bmi med A321-200, reg: "G-MEDG" -
levert ny til bmi: 5. april 2002.



IMG_1677.jpg

British Airways med A320-200, reg: "G-EUYE" -
levert ny til BA: 5. juni 2009.



IMG_1681.jpg

Etihad Airways med A340-600, reg: "A6-EHI" -
levert ny til selskapet: 29. okt. 2008. Bærer
"2010 Formula 1, Abu Dhabi Grand Prix"-sticker
bak på maskinen.
 
Så over til noen tilfeldig valgte "situasjonsbilder" fra LHR,
like ved den nyeste T5 (Terminal:5) som BA råder over
på Heathrow. Her ser man fly som taxer, og som gjør seg
klare til avgang på "09R":



IMG_1685.jpg

IMG_1690.jpg

IMG_1694.jpg

IMG_1701.jpg

IMG_1707.jpg

IMG_1715.jpg

IMG_1724.jpg

IMG_1738.jpg



IMG_1718.jpg

Air India med B777-300ER, reg: "VT-ALR" -
levert ny: 29. sept. 2009. Maskinen er dermed
fortsatt ikke ett år gammel, bærer navnet
"Meghalaya".


Jo da, jeg vet jeg vet - disse lyktestolpene er fæle men slik er det bare:




IMG_1726.jpg

IMG_1729.jpg

IMG_1732.jpg

Emirates er klar til å forlate LHR igjen, med sin A388
med reg: "A6-EDI" og sette kursen mot Dubai.
(Levert ny til Emirates: 28. mai 2010)



IMG_1766.jpg

IMG_1764.jpg

Ikke akkurat de beste bildene, men de eneste jeg fikk - rett
før man selv gikk ombord i SAS og B738-maskinen. Her med
Singapore Airlines og A380-800 med reg: "9V-SKD", levert
ny til Singapore: 26. april 2008.

(Og foran SAS med MD-87, reg: "SE-DIP" -
bærer navnet: "Margret Viking". Levert ny
til SAS: 21. okt. 1991. Kun to stk. MD-87
er i dag operative i SAS (SE-DIP/SE-DIC).



Så til slutt en "bonus-bilde":



IMG_1561.jpg

Ombord hos SAS i B738-maskinen (LN-RCY, levert ny til
SAS: 14. feb. 2001) og tar fatt på straffe-runde nr.1
(av totalt 2) før man får lov til å begynne på innflyvningen
til London: Heathrow denne mandagskvelden med SK815 fra OSL.




Alle bilder er tatt med et kompaktkamera,
Canon Digital IXUS990is - som har spec.
på 12.1 megapixler og 5x zoom.



Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen
kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig!
 
Mange bra bilder her også! kun 1 ting å si eå det er at du har litt mye "tung" skygge på enkelte bilder.
 
Back
Top