• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Foto fra London:Heathrow (LHR) inkl. A388 (Del1)

Blackhawk

ScanFlyer Gold
IMG_1638-1.jpg
IMG_1639-1.jpg
IMG_1766-1.jpg




London: Heathrow (LHR/EGLL) inkl. bilder av A388:
Del: 1


Her kommer en liten (les: stor) bildeserie fra Heathrow,
dog ble bildene tatt i ganske grått vær - og flere av bildene
er tatt i duskregn m.m. ; noe som har gjort sitt til at bildekvaliteten
kunne ha vært bedre. Håper allikevel det er noe her og der, som kan
være interessant allikevel:


(Bilder av A380-800 fra Emirates og Singapore Airlines - er fordelt
både i Del: 1 og Del: 2)




IMG_1638.jpg

IMG_1639.jpg

IMG_1640.jpg

Emirates med Airbus-kjempen, A380-800 og reg: "A6-EDI" -
levert ny til selskapet: 28. mai 2010.


IMG_1575.jpg

TAP Air Portugal med A319, reg: "CS-TTG" - levert
ny til TAP: 26. nov. 1998.



IMG_1579.jpg

Virgin Atlantic med B747-400, reg: "G-VBIG" -
levert ny til selskapet: 10. juni 1996. Bærer
navnet "Tinker Belle", er en av de eldste
B744 som Virgin Atlantic har (leasingmaskin fra Ilfc).



IMG_1580.jpg

British Airways med B767-300ER, reg: "G-BNWU" -
levert ny til BA: 16. mars 1993.



IMG_1582.jpg

British Airways med A320-200, reg: "G-EUUG" -
levert ny til BA: 30. aug. 2002.



IMG_1585.jpg

Lufthansa med A321-200 i retrofarger over hodet,
hei hvor det går ja..




IMG_1587.jpg

SAS (tidl. SAS Norge) med B737-700, reg: "LN-TUA" -
denne B73G ble opprinnelig levert ny til Braathens
13. april 1998 (videreført til SAS Braathens: 1. jan. 2005),
så over til tidl. SAS Norge: 1. juni 2007.



IMG_1588.jpg

British Airways med B747-400, reg: "G-CIVO" -
levert ny til BA: 5. des. 1997.



IMG_1590.jpg

Transaero Airlines (Russisk) med B737-800, reg: "EI-EDZ" -
levert ny opprinnelig til Hapag Lloyd: 16. mai 1998 som
"D-AHFF". Så over til TUIfly fra 15 jan. 2007, og så hos
nåværende Transaero fra 4. juni 2009.



IMG_1593.jpg

Aer Lingus med A320-200, reg: "EI-CVD" -
levert ny til selskapet: 10. mai 2001. Bærer
navnet: "Caoimhin".



IMG_1594.jpg

Air Canada med A330-300, reg: "C-GFAJ" -
levert ny til AC: 2. nov. 1999.



IMG_1595.jpg

British Airways med B777-200ER, reg: "G-YMMS" -
levert ny til BA: 29. mai 2009.



IMG_1597.jpg

MEA (Libanon) med A330-200, reg: "F-ORMA" -
levert ny til MEA: 19. juni 2008. Står riktignok
oppført med reg: "OD-MED" pr. 1. mai 2010, selv
om noe annet står på selve maskinen ("F-ORMA").


IMG_1600.jpg

British Airways i regnet med B747-400, reg: "G-CIVR" -
levert ny til BA: 2. mars 1998.



IMG_1602.jpg

US Airways med A330-200, reg: "N285AY" -
levert ny til selskapet: 24. mars 2010,
så denne var knappe fire måneder gammel når
bildet ble tatt.
 
IMG_1604.jpg

Air Canada med B767-300ER, reg: "C-FMWY" -
levert ny til AC: 23. feb. 1996 i
"StarAlliance"-fargeskjema.


IMG_1606.jpg

IMG_1607.jpg

American Airlines med B777-200ER, reg: "N783AN" -
levert ny til AA: 1. mars 2000.



IMG_1608.jpg

British Airways med B767-300ER, reg: "G-BNWO" -
levert ny til BA: 2. mars 1992 (18 år).



IMG_1614.jpg

Virgin Atlantic med A340-600, reg: "G-VMEG" -
levert ny til Virgin: 15. okt. 2002 og bærer
navnet: "Mystic Maiden".



IMG_1615.jpg

Icelandair med B757-200, reg: "TF-FIO" -
levert ny til selskapet: 20. april 1999 og
bærer navnet: "Valdis".



IMG_1622.jpg

United Airlines i styrtregn med B777-200ER, reg: "N782UA" -
levert til UA: 7. mars 1997.



IMG_1626.jpg

British Airways også i regn, med nok en B747-400, reg: "G-BYGB" -
levert ny til BA: 17. jan. 1999.



IMG_1627.jpg

Air India med B777-300ER, reg: "VT-ALR" -
levert ny: 29. sept. 2009. Maskinen er dermed
fortsatt ikke ett år gammel, bærer forøvrig
navnet "Meghalaya".



IMG_1628.jpg

British Airways med B777-200ER, reg: "G-YMMK" -
levert ny til BA: 8. des. 2000.



IMG_1630.jpg

British Airways med A321-200, reg: "G-EUXK" -
levert ny til BA: 30. aug. 2007.



IMG_1635.jpg

British Airways med B747-400, reg: "G-CIVZ" -
levert ny til BA: 31. okt. 1998. Har fargeskjema
"BA / OneWorld".



IMG_1645.jpg

Aeroflot med A321-200, reg: "VP-BQR" - levert ny
til selskapet: 25. okt. 2006. Bærer navnet:
"Ilia Repin".



IMG_1646.jpg

American Airlines med B767-300ER, reg: "N399AN" -
levert ny til AA: 28. mai 1999.



IMG_1653.jpg

British Airways med B777-200ER, reg: "G-YMMR" -
levert ny til BA: 23. mars 2009. Denne er altså
snart bare 1.5 år gammel.



IMG_1655.jpg

SAS (tidl. SAS Sverige) med B737-600, reg: "SE-DTH" -
levert ny til SAS: 21. des. 1999. Bærer navnet
"Vile Viking" (og ikke "Ville Viking" - som holder
hus ombord på Viking Line sine fartøy).



IMG_1656.jpg

British Airways med A319, reg: "G-EUPG" -
levert ny til BA: 25. mai 2000.



Slutt på Del: 1.



Til sist et lite "bonus-bilde" fra OSL (Oslo Lufthavn: Gardermoen)

IMG_1548.jpg

British Airways nettopp landet og på vei inn
til gate, med A320-200 og reg: "G-EUUJ"
(levert ny til BA: 25. nov. 2002).



Fler bilder (inkl. A380-800 bilder av både Singapore og Emirates)
i Del: 2.
 
Flotte bilder dette. Kanskje litt mørke men.

Liker svært godt infoen du poster om flyene. :up:
 
Back
Top