Fortsatt kaos

imm

ScanFlyer Crusty
Fikk akkurat mail fra Roger Chung-Wee ( http://www.caribbeanaviation.com) som har tatt seg fri fra sin daglige jobb, for å hjelpe til på Heathrow for British Airways.
Han sier det var skikkelig kaos både på torsdag og fredag, men at det faktisk var ennå værre idag.
Sikkert fordi mange holdt seg hjemme på torsdag og fredag, mens nå begyner folk å komme, og det ikke er plass til alle... Så vær forberedt på plunder dersom du skal via LHR.


IMM
 
Alle flyselskapene som operere på Heathrow har blitt pålagt å kansellere 30% av avgangene sine.... Dette koster penger....

Heathrow instructions

De 2 første SAS maskinene OSL-LHR gikk som normalt i dag, de landet ca. halvtimen tidlig noe som tyder på lett trafikk :P
 
United har måttet kansellere 2 avganger fra LHR i dag, UA 959 til ORD og UA 925 til IAD.

Fortsatt går 2 avganger til ORD, 3 til IAD, 2 til LAX og 2 til SFO. Men 2 fulle 777 kansellert blir dyrt nok det...
 
Ser ut som at alle SK flightene går som planlagt fra/til OSL/CPH/ARN, er det noen som har noe info om senere flighter i dag?
 
Jammen godt en ikke står fast i London eller USA og skal hjem med sjansebillett da.
Det kan ta tid.
 
SVG-LHR flys som normalt i kveld, men returen LHR-SVG er en ferry flight. Likeså fløy FR ferry fra STN til HAU i dagmorges, får å fly revenue tilbake til STN..... årsaken er selvfølgeligt at sikkerhetskontrollene har laaaaange køer i London...
 
Minst 2 BA avganger fra OSL er kanselert i morgen også ser jeg. BA770 i kveld er innstilt og da har man ingen maskin til 761 hvis ikke det kommer en pos. Også 763 står som innstilt. Gleder meg til jobben i morgen.....:cry:

Håper det snart ordner seg.

Hilsen,
Laurenz
 
Jeg har billetter bgo-osl-sin på mandag jeg skal nok pent bytte disse i osl-fra/zrh/ams-sin, Heathrow er ille nok på en vanlig dag, og Virgin Clubhouse er ikke SÅ bra. ;)

-A
 
Alle europeiske avganger fra T4 på Heathrow er innstilt i dag, etter ordre fra BAA. Dette inkluderer bla. LHR-OSL flyvningene til BA. Ser ut som SK er bedre stilt i dag.

Det ble beordret 30% kutt i flyvninger på Heathrow i dag søndag, mens det skal kuttes 20% i morgen. Kaoset fortsetter, det er ingen sjangs i helvete for at Heathrow kan klare å opprettholde normale operasjoner med dagens sikkerthetsnivå.

Mer info på BA.com
 
Alt var i den skjønneste orden på Liverpool i dag - Ryanair kom seg av gårde med rundt fem minutter forsinkelse. Det som dessverre trakk sterkt ned var over 30 minutter !!! venting på bagasjen på Torp (der må det kjempesjerpings til ellers :angry:) og over en time forsinkelse på Torp-ekspressen til Asker :angry:. Det kan også opplyses at Ryanair ikke hadde noe å selge om bord på grunn av omstendighetene, så MOL tjente ikke mye på oss :p
 
Originally posted by LN-KGL

Det som dessverre trakk sterkt ned var over 30 minutter !!! venting på bagasjen på Torp (der må det kjempesjerpings til ellers :angry:)

Har SGS baggasje handlingen? :P
 
Som Kenneth nevnte annensteds hen, er bagasjemengden adskillig stoerre naa enn foer pga haandbagasjeforbudet. Det har nok hatt innvirkning paa utleveringstiden.
 
Originally posted by LN-MOW

Som Kenneth nevnte annensteds hen, er bagasjemengden adskillig stoerre naa enn foer pga haandbagasjeforbudet. Det har nok hatt innvirkning paa utleveringstiden.

Makes sense
 
Naa har britene lempet litt paa haandbagasjebsetemmelsene ... det er naa tillatt med ett kolli haandbagasje. Effektivt umiddelbart.

http://www.dft.gov.uk/stellent/groups/dft_about/documents/page/dft_about_612280.hcsp
 
Originally posted by LN-MOW

Som Kenneth nevnte annensteds hen, er bagasjemengden adskillig stoerre naa enn foer pga haandbagasjeforbudet. Det har nok hatt innvirkning paa utleveringstiden.

Helt korrekt, og siden Ryanair fort kan bli hysteriske om flyet ikke går på rute, og det ikke alltid er ledige stuere som kan hjelpe til på disse flyene for å snu det på tiden, utover de fire som er satt opp på flyet, så kan man fra tid til annen oppleve at bagasjen er treg.

Årsaken er ganske enkelt at de fire stuerene som har flyet må avse en mann til å kjøre inn bagasjen. Er man sent ute så vil man prioritere å få flyet avgårde fremfor å få bagasjen fort på båndet, så da vil bagasjen fra ankomsten bli stående å vente til flyet er ferdig lastet, og da har man plutselig to mann å avse til å kjøre inn bagasjen.

Det er forøvrig sjelden denne prioriteringen byr på problemer for mange, siden flertallet av passasjerene liker å oppholde seg i taxfreebutikken ganske lenge etter ankomst, med den konsekvens at ankomstbåndet blir smekkfullt av bagasje som ingen tar av...

Jeg får bare beklage KGL, men til vårt forsvar så får jeg påpeke at under normale omstendigheter så blir Ryanair og KLM-bagasjen lagt på båndet 10-15 minutter etter at motorene er stoppet, og rundt 5-8 min. på det samme for Widerøe-bagasjen.
Klarer de det på OSL? :rolleyes:
 
Kenneth, det var bare et spark lavere enn kneet ;)

Til forsvar bør du også nevne at KLMs bagasje fra AMS og WFs baggasje fra CPH skulle ut på båndet på samme tid. Jeg så mye av bagasjen gå både fem, seks, sju og enkelte over ti runder rundt før noen kom for å plukke dem opp. Da blir det ikke mye plass for nye kolli for hver runde. Kanskje det kunne gjort seg å få en karrusell to på Torp?
 
Hehe.. Det glemte ndu nok å nevne ja... :rolleyes:

Karusell 2 ja.. Jeg tror vi la inn ønske om det allerede da vi fikk se det første utkastet over bygget, men som alt annet vi foreslår så kostet det for mye.
Som du la merke til så er kapasiteten på den ene karusellen sprengt, så noe vil sikkert skje etterhvert, men tatt i betraktning at den var sprengt siden dag én, så tyder det på at det tar litt tid...

Vi foreslo jo også å fjerne en betongsøyle inne i hallen der vi kjører inn, men det var også for dyrt, med det resultatet at den måtte pakkes inn i stål fordi tralle nummer 6 og 7 i toget gjerne traff den, og den begynte å bli litt tynn i ene enden. Nevnte søyle begrenser også antall container-dollies til 2 pr. tur...

Det er så gøy når brukerene blir ignorert i slike sammenhenger... ...men, nå er det jo snart utbygging på gang igjen, så i beste fall håper vi på å få ryddet opp i gamle problemer, og helt sikkert pådra oss noen nye i samme slengen...:rolleyes:
 
Originally posted by LN-MOW

Naa har britene lempet litt paa haandbagasjebsetemmelsene ... det er naa tillatt med ett kolli haandbagasje. Effektivt umiddelbart.

http://www.dft.gov.uk/stellent/groups/dft_about/documents/page/dft_about_612280.hcsp

Ingen passasjerer med videreforbindelse (samme hvor) fra LHR eller LGW, kan i dag ha noe annet enn plastikposen. Reiser man KUN til LHR er det greit med 1 kolli håndbagasje, uten noe flytende.

"Please note that the new hand baggage regulations announced overnight will NOT be effective until Tuesday 15th August at LHR and LGW. All stations MUST comply with the hand baggage allowances for transfer passengers as used over the last 5 days. The central search security operatives will turn back any passengers who do not meet the criteria.

The position regarding other UK airports will be assessed and communicated later today.


This is due to the requirement for the BAA to train their 4000 security staff on the new cabin baggage regulations."
 
Back
Top