• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Forsvarsbesøk i sør amerika

intotheblue

ScanFlyer Blue
Forsvarsbesøk i sør amerika

Var på tur i Chile i januar, da fikk jeg knipset disse bildene! Hadde det litt travelt den dagen så bildene ble tatt i hastverk, dermed ikke de beste vinklene eller kvaliteten!

Håper det faller i smak!

Eurocopter super puma

Tror ikke denne er helt vanlig i Norge?

Litt artig; hver offiser hadde sitt eget øl krus i baren med sitt navn på

MD 530F

MD 530F

CASA CN-235 og Cessna 172

CASA CN-235

Eurocopter Cougar (AS AS532) - Disse var de veldig stolt over, siden de er helt nye der.

CASA C-212 Aviocar by Nicoen, on Flickr

IMG_5272 by Nicoen, on Flickr

IMG_5274 by Nicoen, on Flickr

Last edited:
Re: Forsvarsbesøk i sør amerika

Flotte bilder! Wirekutter er også vanlig hjemme i Norge, alle Bell helikoptrene har i hvertfall det.

Flotte og eksotiske bilder vi svært sjeldent ser. Takk for at du delte de med oss! :)

Den "staget" som sto opp, på bilde nummer to; er det en sånn kabelkutter? Altså at en kabel treffer staget og blir ført ned og kuttet av?

Artig å se slike bilder.
Jeg klarer ikke å gjenkjenne helikopteret på nest siste bildet - hva er det for slags hjulvisper???

SUPERT!!!!
Veldig fine bilder, av fremmede fly/heli, det liker jeg veldig godt, ser frem mot flere serier fra deg av denne type :D

Artig å se slike bilder.
Jeg klarer ikke å gjenkjenne helikopteret på nest siste bildet - hva er det for slags hjulvisper???

Det klarte ikke jeg heller. Men så kom jeg på at det står på det grønne skiltet! Så da var det bare å zoome inn på original bildet! Det er et FX-280 Entrom!

Back