Forsvarsbesøk i sør amerika

intotheblue

ScanFlyer Blue
Forsvarsbesøk i sør amerika

Var på tur i Chile i januar, da fikk jeg knipset disse bildene! Hadde det litt travelt den dagen så bildene ble tatt i hastverk, dermed ikke de beste vinklene eller kvaliteten!

Håper det faller i smak!

Eurocopter super puma

Tror ikke denne er helt vanlig i Norge?

Litt artig; hver offiser hadde sitt eget øl krus i baren med sitt navn på

MD 530F

MD 530F

CASA CN-235 og Cessna 172

CASA CN-235

Eurocopter Cougar (AS AS532) - Disse var de veldig stolt over, siden de er helt nye der.

CASA C-212 Aviocar by Nicoen, on Flickr

IMG_5272 by Nicoen, on Flickr

IMG_5274 by Nicoen, on Flickr

Last edited:
Re: Forsvarsbesøk i sør amerika

Flotte bilder! Wirekutter er også vanlig hjemme i Norge, alle Bell helikoptrene har i hvertfall det.

Flotte og eksotiske bilder vi svært sjeldent ser. Takk for at du delte de med oss! :)

Den "staget" som sto opp, på bilde nummer to; er det en sånn kabelkutter? Altså at en kabel treffer staget og blir ført ned og kuttet av?

Artig å se slike bilder.
Jeg klarer ikke å gjenkjenne helikopteret på nest siste bildet - hva er det for slags hjulvisper???

SUPERT!!!!
Veldig fine bilder, av fremmede fly/heli, det liker jeg veldig godt, ser frem mot flere serier fra deg av denne type :D

Artig å se slike bilder.
Jeg klarer ikke å gjenkjenne helikopteret på nest siste bildet - hva er det for slags hjulvisper???

Det klarte ikke jeg heller. Men så kom jeg på at det står på det grønne skiltet! Så da var det bare å zoome inn på original bildet! Det er et FX-280 Entrom!

Back