Forskjell på 737-serien
Hei, kjære forumister! Trenger litt hjelp fra dere - hvordan ser dere forskjell på 737-serien? Fant denne listen fra et amerikansk forum:
Har der noen personlige måter/teknikker å skille dem fra hverandre? Mange som legger merke til spesielle detaljer, andre bare antall nødutganger eller lengde. Alle gode tips og råd mottas med takk =)
Lag gjerne din egen liste!
Hei, kjære forumister! Trenger litt hjelp fra dere - hvordan ser dere forskjell på 737-serien? Fant denne listen fra et amerikansk forum:
737-100 + 200
Tail curves up from fuselage.
Long narrow engines
One overwing exit.
737-300
Tail angle hooked front
Fat engines
One overwing exit.
737-400
Tail angle hooked front
Fat engines
Two overwing exits.
737-500
Shorter than 300
Tail angle hooked front
Fat engines
One overwing exit.
737-600
pretty much looks like a 300.
Hard to see outside but new and improved
737-700
A bit bigger.
Looks like a 400 but with one overwing exit
737-800
Tail angle hooked front
Fat engines
Two overwing exits.
New larger wing.
Overall really looks longer.
737-900
Same as above, but even longer.
FROM: http://www.airlinecrew.net/vbulletin/archive/index.php/t-166792.html
Har der noen personlige måter/teknikker å skille dem fra hverandre? Mange som legger merke til spesielle detaljer, andre bare antall nødutganger eller lengde. Alle gode tips og råd mottas med takk =)
Lag gjerne din egen liste!