Forsinkelser pga dårlig vær 22.nov
<rant>
Mye moro i går
Skulle dagstur med rødnesene OSL-BGO og tilbake. Morgenavgangen forsinket 1,5 time ved avgang pga rullebanebrøyting og at avisingen tok veeeldig lang tid.
Virker som de som kjører avisingsbilene ofte sitter der og venter på noe - noen som kan mer om det?
Så en halvtimes ekstra sirkling før vi fikk landet, fordi de måte brøyte på Fleland også.
Hjem forsinket tre og en halv time. Tutetid 1740. Men "forventet avgangstid" gikk først til 19.10, så 1945, så 20 og til slutt 21. Rundt kl 20 fortalte fyren i gaten at flyet da var på OSL og antakelig drev de-icing, og så kom det seg opp. Men før det; hvorfor kommer de med tidspunkter som jo åpenbart er umulige, når flyet er langt vekk? Været på OSL i går var selvsagt slik at det kunne hende flyet også ble forsinket mer enn først antatt, men jeg lurer: hva slags system styrer infoen? Skullle jo tro at de hadde oversikt over hvor flyet er til en hver tid, og dermed kan komme med et fornuftig estimat?
Men vi var jo heldige. Vi kom hjem til slutt
En forretningsforbindelse som egentlig skulle ta tidligere fly ble først kansellert og så ombooket til noe så sent at hun bare ga beng og ringte kjente.
Jeg fikk inntrykk av at SAS hadde litt færre forsinkelser og kanselleringer, men regnet ikke på det. Kan det stemme; at SAS har flere fly og folk i backup?
</rant>
<rant>
Mye moro i går

Skulle dagstur med rødnesene OSL-BGO og tilbake. Morgenavgangen forsinket 1,5 time ved avgang pga rullebanebrøyting og at avisingen tok veeeldig lang tid.
Virker som de som kjører avisingsbilene ofte sitter der og venter på noe - noen som kan mer om det?
Så en halvtimes ekstra sirkling før vi fikk landet, fordi de måte brøyte på Fleland også.
Hjem forsinket tre og en halv time. Tutetid 1740. Men "forventet avgangstid" gikk først til 19.10, så 1945, så 20 og til slutt 21. Rundt kl 20 fortalte fyren i gaten at flyet da var på OSL og antakelig drev de-icing, og så kom det seg opp. Men før det; hvorfor kommer de med tidspunkter som jo åpenbart er umulige, når flyet er langt vekk? Været på OSL i går var selvsagt slik at det kunne hende flyet også ble forsinket mer enn først antatt, men jeg lurer: hva slags system styrer infoen? Skullle jo tro at de hadde oversikt over hvor flyet er til en hver tid, og dermed kan komme med et fornuftig estimat?
Men vi var jo heldige. Vi kom hjem til slutt

Jeg fikk inntrykk av at SAS hadde litt færre forsinkelser og kanselleringer, men regnet ikke på det. Kan det stemme; at SAS har flere fly og folk i backup?
</rant>
