Fornyet tillit for G4S

Klarer ikke å mobilisere noen sterke følelser rundt dette, men jeg syns G4S gjør en helt ok jobb på OsL.

Kan det bli så stor forskjell om det er G4S eller noen andre? Regelverket er vel nogenlunde diktert og det er vel rimelig sannsynlig at man ville sett en del av de samme ansiktene uansett?

Men fint for G4S, såklart.

Kan det bli så stor forskjell om det er G4S eller noen andre? Regelverket er vel nogenlunde diktert og det er vel rimelig sannsynlig at man ville sett en del av de samme ansiktene uansett?

Men fint for G4S, såklart.

Ja, det kunne det. De tre forskjellige selskapene som var med i anbudet, skulle skissere forskjellige måter og løse sikkerhetskontrollen på, for å få den mest effektive måten. Modellen G4S valgte og vant på er jo det systemet de har nå.. vet de to andre hadde skissert det anderledes.

Men de samme vekterne hadde stort sett blitt med, er jo 750 som jobber der, ingen andre klarer å blåse opp det på kort tid.

Hmmm... På den annen side finnes det jo endel andre gode aktører der ute... ;)

Joda, men for meg er det om å gjøre å komme gjennom sikkerhetskontrollen når jeg skal ut å fly. Hvem som utfører kontrollen er for meg knekkende likegyldig så lenge jeg kommer gjennom. Og jeg har ikke noe å utsette på hverken G4S eller Securitas i sikkerhetskontrollen.

Vidar

Jeg irriterer meg grenseløst over å måtte vente 15-20 minutter i kø når bare halvparten av lukene er åpne. Men det er vel kanskje ikke opp til G4S å bestemme hvor mange luker som skal være åpne til enhver tid?

Jeg irriterer meg grenseløst over å måtte vente 15-20 minutter i kø når bare halvparten av lukene er åpne. Men det er vel kanskje ikke opp til G4S å bestemme hvor mange luker som skal være åpne til enhver tid?

Det er garantert gitt i anbudspapirene hva som er akseptabel ventetid (har vel hørt 15min div steder). Innenfor denne er det nok opp til G4S.

Det er rart. Jeg som arbeider på OSL ser at køen vokser mye mer en 15 min. Da er det veldig få luker åpne... Det hvar ikke sånn før...

Det er OSL som bestemmer hvor mange sluser som skal være åpne og hvilke posisjoner skal dekkes. G4S ska stort sett bare sørge for at de har nok folk på jobb til det.

Det er OSL som bestemmer hvor mange sluser som skal være åpne og hvilke posisjoner skal dekkes. G4S ska stort sett bare sørge for at de har nok folk på jobb til det.

Hvis det er kø lenger enn 15-20min, som er vaktselskapet sin feil blir vaktselskapet bøtelagt av OSL med X-antall kroner.

Det som og er interresant er at om Securitas hadde vunnet, måtte de sagt fra seg sikkerhetskontrollen hos Avinor, pga da fikk de ene rett, noe konkurranse tilsynet ikke godtok.

Petru: det var vel og litt i hovedsak at G4S tok over alle Adecco's objekt pga de gikk nedom og hjem for noen år siden.

Det er iallefall grusom kø der i dag....

Det er unormalt mange reisende for en torsdag har jeg hørt... Jeg jobbet ikke dag, men jeg kan tenke meg kø opp i mot 30 min... Det er dårlig organisering av sikkerhetskontroll køen syns jeg. Køen går veldig ofte utenfor slusen deres...

Det er unormalt mange reisende for en torsdag har jeg hørt... Jeg jobbet ikke dag, men jeg kan tenke meg kø opp i mot 30 min...Det er dårlig organisering av sikkerhetskontroll køen syns jeg. Køen går veldig ofte utenfor slusen deres...

Tror eller vet?

Sånn rent generelt så er det en del her som har opplevd mye kø, og kommet med konkrete tall. Det er mange som har "sett køen" og tippet køtid. Jeg har opplevd kø fra rulletrappa ved flytoget, og tiden for å komme gjennom var 9 minutter! Lengden på køen er irrelevant for de fleste, tiden er relevant.

Tror eller vet?

Sånn rent generelt så er det en del her som har opplevd mye kø, og kommet med konkrete tall. Det er mange som har "sett køen" og tippet køtid. Jeg har opplevd kø fra rulletrappa ved flytoget, og tiden for å komme gjennom var 9 minutter! Lengden på køen er irrelevant for de fleste, tiden er relevant.

Jeg har hørt ventetiden blit anonsert i høytaleranlegget og hørt alt fra 15-30 min etter streiken...

Tror eller vet?

I dag var det lang ventetid for de som bommet på køen. 4 sluser i ene køen, to sluser i andre køen. Og alle kundene valgte køen med 2 sluser åpen. Jeg var gjennom på ti minutter, har ingen problemer med å tro at den andre køen tok 20-30 min.

Utover det var Flesland også unormalt full på returen i dag. Ingen synsing her i gården. Det var vesentlig flere folk på tur i dag enn en vanlig torsdag, og OSL leverte samtidig ganske få sluser.

Back