• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flyvertinne skadd under innflygning til KSU

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
(Dagbladet.no): Et SAS Braathens-fly av typen Fokker 50 er inntil videre tatt ut av trafikk etter hendelsen i 08-tida i morges, skriver nettutgaven til Tidens Krav.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/07/13/471393.html

Ser ut til at det var RNE - den ble ferry-fløyet til OSL som SK9230

Replying to Topic 'Flyvertinne skadd under innflygning til KSU'

Opplysninger om at flyet ble tatt ut av drift stemmer ikke.

- Nei flyet ble ikke skadet, og det fortsetter i ordinær drift, påpeker Knut Løvstuhagen.

http://www.boarding.no/art.asp?id=22354

Men det ble kanskje ferry-fløyet til OSL pga mangel på flyvertinne?

Det stemmer nok, for RNE er satt opp til å fly resten av dagen. Kan nok hende at den måtte ferges til OSL fordi de manglet F50 c/a på KSU. Virker logisk. Det skal jo en god del risting til for å skade maskinen

Synes jeg så en notis nå i vinter at det var en kabinansatt i en Widerøe-maskin som ble skadet i turbulens på Helgelandskysten. Stemmer det?

Hun fikk seg en skikkelig kavring flyvertinnen på F50`en ihvertfall. Det sies hun var helt oppe i taket og slo seg meget kraftig og ble liggende helt til ambulansepersonalet kom til. Heldig det ikke gikk værre.

Håper virkelig hun ikke får varige skader , kjenner for mange som sliter etter slike opplevelser.

Jeg hsr lært meg at jeg skal sitta når man lander, helst fastspent:p

Originally posted by Darth Vader

Hadde vært kjekt om du hadde vært litt saklig.

Originally posted by Darth Vader

Måtte du få evige nakkeplager , uten tilgang på bistand :baeh

Ehh, DV, du vet tydeligvis ikke at kabinpersonalet er nødt til å jobbe etter at fasten-seat-belt sign er på. De skal sette seg når hjula går ned.

Les, sjekk, og ikke minst, tenk før du poster...

:D :D :D

det var da voldsomt til leppeheng det var da. Klart jeg veit det, men JEG har lært det at man skal sitta fastspent når flyet lander. Jeg har selv blitt slengt i taket på oppdrag i millitæret, i de gamle dager da twinottern var i farta, men gikk heldigvis greit, tror ikke man skal uttale seg så veldig mye hvordan det føles før man har opplevd det, jeg kan utale meg om dette. Slapp unna med 2 knekte fingre og ei lita lårhøne

Back