Flyvertinne falt ut av flydør

Re: Flyvertinne falt ut av flydør

Høres jo ikke godt ut og dette ned fra flyet og treffe hard asfalt. Men shit happens av og til får håper hun klarte seg bra, så er hun vel tilbake på jobb om noen uker eller måneder kommer an på skaden hun fikk.

En flyvertinne falt tirsdag ut av bakdøren på et fly som skulle til London.

- Jeg har aldri i min tid her opplevd noe lignende, sier direktøren ved Göteborg City Airport Annika Nyberg til TT.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Flyvertinne-falt-ut-av-flydor-6823782.html

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.937479-flygvardinna-foll-fran-plan

Og passasjerene måtte samlet inn penger for at de som måtte forlate skulle ha nok penger for å kunne ombokke billlettene sine !!!! herregud.....
Dette er so så tullete Ryanair at jeg får helt fnatt !!!

Ryanair er jo selv "skyld" i det som hendte da de ikke hadde noen stanby til å ta den skadete flyvertinnens plass, eller forventer de at hun(flyvertinnen) selv skal betale for forsinkelsene og ombokknings kostnadene ???

Og passasjerene måtte samlet inn penger for at de som måtte forlate skulle ha nok penger for å kunne ombokke billlettene sine !!!! herregud.....
Dette er so så tullete Ryanair at jeg får helt fnatt !!!

Tja. Eller så samlet de inn penger for å overtale passasjerer til å bli igjen og ta andre fly.

Hur väljer de vilka passagerare som får kliva av?

Det er alltid frivillig å gå av.
Forskjellen mellom f.eks Sas og Ryanair er at hos SAS så frister de med penger, mat og kanskje en oppdragdering på neste fly.

Hos Ryanair må passasjerene selv ordne opp i dette. Flyet kunne ikke ta av med en flyvertinne for lite ( sikkerhetsgrunner) og alternativet hos det flyselskapet ville vært kanselering og "fri ombokking" på neste ledige fly som gjerne kan være om uke inn i fremtiden.:headbang

Ryanair er jo selv "skyld" i det som hendte da de ikke hadde noen stanby til å ta den skadete flyvertinnens plass

Å nei da, i Ryanairs tolkning av regelverket så er dette selvsagt en uforutsett hendelse som de ikke tar ansvar for:-)

Trodde kravet om antall flight attendants var basert på antall seter, ikke antall passasjerer?

Trodde kravet om antall flight attendants var basert på antall seter, ikke antall passasjerer?

Ja, men man kan få dispensasjon til å fly tilbake til basestasjon fra utestasjon med redusert bemanning. Nettopp med tanke på at det i utgangspunktet ikke er mulig å finne erstatningsbesetning på en utestasjon. Men '50-regelen' får man aldri dispensasjon fra.

Av samme grunn har man også lov til å fly 'hjem' til base med visse tekniske defekter, så lenge de er tilfredsstillende logget. Betingelsene er svært grundig dokumentert i selskapets tekniske manualer.

Back