Flytype TRD-RYG 20. januar (DAT)

OleSR

ScanFlyer Blue
Hei hå!

Jeg skal fly med DAT fra TRD til RYG på morgenavgangen nå på fredag, er det noen som vet hvilket fly jeg kan forvente? Åpenbart ikke MD87, men blir det ATR 42 eller SAAB 2000? Eller er det for tidlig å si? Har forstått det som at ATR42 vanligvis vil brukes på denne ruten, men at DAT har leid inn SAAB 2000 fra Eastern (?) fordi den har litt større kapasitet? Correct me if I'm wrong.

(Mulig dette er mer småprat-materiale. I så fall; moderer i vei!)

Last edited:
I utgangspunktet skal det bli Saab 2000, siden MD'en var planlagt på den avgangen.
Om vi skal tro Amadeus blir det ATR 42-500.

Okei, takk for svar. Ser det står ATR 42-500 på flightstats.com også. Vel vel, hadde egentlig håpet på SAAB 2000, men har aldri fløyet noen av delene, så nytt blir det uansett :)

DATs ATR72 nermere bestemt OY-RUB har fløyet denne ruta flere dager nå, så om jeg skulle gjette blir det OY-RUB eller -RUD.

Okei, da har vi tre mulige kandidater, om enn noen mer sannsynlige enn andre. Jeg får følge med på amadeus/flightstats imorgen også, og se om det blir noen endringer der.

Hvilke avganger er det Saab 2000-flyet stort sett brukes på? Bare de opprinnelige MD-87-avgangene, eller utnyttes de mer effektivt?

Til opplysning ble det Eastern Airways Saab 2000 på meg. Tripreport kommer iløpet av dagen eller imorgen :)

Back