Flystyrt i Mexico 31JUL18

Vede

ScanFlyer Dusty
Medlem
Flere norske nettaviser melder nå at et fly med over 100 personer skal ha styrtet i Mexico.
 
Re: Flystyrt i Mexico

Aeromexico, visstnok ..

Aeromexico confirmed on Twitter it was aware of an accident involving one of its planes near Durango, Mexico, on Tuesday. The airline offered few details but said it was working to verify the information and get additional information.

(Newsweek)
 
Last edited:
Re: Flystyrt i Mexico

Ser av den ene videoen ut som den har sklidd langs bakken. Får håpe det betyr at noen eller alle kan ha kommet seg ut ...
 
Re: Flystyrt i Mexico

Ser ikke bra ut.. (fra twitter)

Djd431lXsAAWD54.jpg
 
Re: Flystyrt i Mexico

På avherald står det no fatalities.. Slik som flyet ser ut så er det nesten ett mirakel
 
Re: Flystyrt i Mexico

Alle overlevde! Kan vel kun kalles mirakuløst.

Ikke helt klart hvor langt de fløy, men maskinen skal ha vært airborne før den kom ned i et område med busker og trær.
 
Last edited:
Re: Flystyrt i Mexico

. Guvernøren i Durango, José Aispuro Torres, opplyser at ingen er omkommet. Han opplyser til pressen at flyet styrtet etter at rullebanen tok slutt.

Uffda, rullebanen tok slutt? :cry:
Tragisk. Hvordan får man rullebanen til å vare evig?
 
Re: Flystyrt i Mexico

Litt motstridende uttalelser fra guvernøren, eller dårlig journalistikk fra VGs side ?
Flyet var i ferd med å lette da det forsøkte å avbryte take-off på grunn av dårlig vær, fortalte guvernør Aispuro Torres til lokale medier, ifølge ABC News.
På en pressekonferanse 20.30 lokal tid, forteller han at et vindkast traff flyet like før det krasjet, noe som førte til at flyet mistet fart og traff bakken med venstre vinge.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/a2EvqL/flystyrt-i-mexico-103-personer-var-om-bord
Men det er jo helt fantastisk dersom alle slapp fra dette med livet i behold !!!
 
Re: Flystyrt i Mexico

Alle overlevde! Kan vel kun kalles mirakuløst.

Ikke helt klart hvor langt de fløy, men maskinen skal ha vært airborne før den kom ned i et område med busker og trær.



Det kan nok trolig være flyet var ganske helt når det stoppet, men at ødelegges skjedde under brannen etterpå. Fly brenner jo ofte bra og aluminium er ikke veldig motstandsdyktig mot brann

Man så jo det samme f.eks med Air France A340 i Toronto og Emirates 777 i Dubai
 
Hvor går grensen mellom hull loss og når flyselskapet etter stor skade vil pensjonere flyet/bruke det som delefly?

Forstår at hull loss ser dårlig ut på boka for sikkerhet og image. Forsikringsutbetaling vil vel påvirkes av hva flyet blir definert som.

Eksempel: "Lufthansa A343 at Frankfurt on Jun 11th 2018, tow truck catches fire".

http://avherald.com/h?article=4b9bfba4
 
Hvor går grensen mellom hull loss og når flyselskapet etter stor skade vil pensjonere flyet/bruke det som delefly?

Forstår at hull loss ser dårlig ut på boka for sikkerhet og image. Forsikringsutbetaling vil vel påvirkes av hva flyet blir definert som.

Eksempel: "Lufthansa A343 at Frankfurt on Jun 11th 2018, tow truck catches fire".

http://avherald.com/h?article=4b9bfba4
Kommer vel an på hvor mye de er villig å betale for å reparere .Qf1 (hvor også rullebanen tok slutt) i Bangkok var vel egentlig en write-off ,men ved å sette den i stand så slapp man en write-off på statistikken for Qantas


Sent fra min Nokia 7 plus via Tapatalk
 
Back
Top