Flyskoler i USA

SQ 880

Newcomer
Jeg trenger anbefalinger om gode flyskoler i USA, (pris og kvalitet)??

Orlando flight training, (OFT), har noen noe forhold til denne skolen?

Kjenner ikke noe mer til den enn at jeg har hørt at det er en bra skole. Er selv student ved Phoenix East. Er en helt grei skole, med bra opplegg. Det beste er å sjekke litt rundt. Har du PPL fra Norge, eller planlegger du å ta hele utdannelsen her borte?

Jeg har jobbet som flyinstruktør på OFT, og hvis skolen ikke har utviklet seg mye siden 2003 er ikke det et sted jeg vil anbefale å være elev. Velg en skole med mange skandinaviske elever, da er du på en måte mer sikret mot å velge feil skole. Luftfartsskolen/PAE og NEAR/NAIA er vel de to mest opplagte alternativene. Ellers har du vel også en svensk skole som samarbeider med en skole i California et sted...husker ikke navn.

CL

Finnes en stor skole i Nord Dakota. På the University of North Dakota. Masse masse fly i alle fall

UND Aerospace regnes vel som en av de bedre skolene i USA. Såvidt jeg har skjønt skjer utdannelsen i form av et tre års bachelor studium, noe som på den ene siden betyr at du nok kan få fullføre utdannelsen raskere andre steder, på den andre siden tror jeg du får støtte fra lånekassen på lik linje med andre utenlandske utdannelser.

Jeg vet ikke hvordan andelen skandinaviske studenter på Aerospace er, vet bare om et par stykker. UND generellt har imidlertid en stor del norske studenter ettersom de samarbeider med juridisk fakultet ved UiO og en eller annen skole i Moss. Jusstudentene er der bare et halvt år på våren, del fleste andre tar minst en bachelor der. Grand Forks er ikke verdens navle, men jeg hadde det veldig gøy det halve året jeg var der, byen er på størrelse med Tromsø, og har ca. samme antall studenter, så det er ganske bra uteliv der. Folk i midtvesten er også veldig hyggelige og hjelpsomme.

Jeg ville ikke valgt en skole som gir en grad, dvs Embry Riddle eller UND, men heller en skole som er billig og som gir deg CPL+instruktørsertifikater samt gode jobbmuligheter etterpå. En bachelor eller master i aviation er vel noe av det mest brukbare man kan ha (etter min mening da)

Jeg har ikke noe å sette fingeren på når det gjelder LFS+PEA opplegget, var storfornøyd fra ende til annen og kom hjem før visumet var ute med CV og loggbok som var bedre enn planen når jeg dro. Anbefales. PM for mer info.

Man finner nok like mange meninger som man finner folk fra forskjellige skoler :cool:
Jeg ville nok heller ikke valgt en skole som gir en grad, men det er helst fordi den hoeyere prisen ikke som regel kan forsvare det. Man kan finne bra kvalitet paa skoler utenfor Embry osv. ogsaa. Man kan ogsaa diskutere hvorvidt en grad fra en skole er mer eller mindre verdt, men det skal nevnes at mye i disse programmene ligger naerere opp mot det man skal ha som yrke enn omtrent hvilken som helst annen bachelor eller master man maatte finne paa man heller vil ha/allerede har. Klasser og fordypninger er blant annet flytrygging, ledelse (management), og fokusering paa temaer som flymedisin/CRM som ligger opptil eller over JAA ATPL teori. Saa vil man vaere flyger eller lignende som yrke saa er jo graden i hoyeste grad aktuell, om ikke bedre enn noe annet. Men om arbeidsgivere i Europa setter pris paa, det har jeg ingen formening om! Angaaende aa velge en skole med mye skandinaver vet jeg ikke heller om har saa mye aa si, for da maatte man jo si det samme om skoler med mye koreanere, kinesere, tyskere, franskmenn, engelskmenn, indere etc etc. Alle har sin ide om hva som er bra. Men det er jo "trygt" om ikke annet. Jeg ville som Dag skriver valgt en skole med gode jobbmuligheter etterpaa, hvor man kan faa en kurrant og effektiv utdannelse til en rimelig penge, men som ikke gaar paa bekostning av hva man faktisk faar med seg. Saa kan man lete saa lenge man vil etter hva som er riktig valg for en selv. :old

Back