Flyselskapenes facebook-sider

Polaris

Free Luigi
Sitter her og prokrastinerer alt som heter eksamenslesing, dermed ble det sløs av tid på fjesbok. Besøkte facebook-sidene til Widerøe, Norwegian og SAS - og i den sammenheng må jeg bare ROSE Widerøe for en knallside! Best av alle flyselskapene på facebook. Skikkelig hyggelig stemning der inne med mye aktivitet fra ansatte og mange artige/koselige historier fra folk flest. Thumbs up!

Til sammenlikning ble SAS-siden upersonlig. Forsåvidt helt grei, men manglet den ekstra lille piffen. Kanskje det er fordi den er internasjonal? Bra aktivitet/svar fra ansatte iallefall! Litt irrelevant, men: SAS må gjøre noe med det dårlige personlige bildet de har. Det har tilogmed dårlig oppløsning... Hva skjedde med å bare ha en enkel firmalogo? Eller et fly? :p

Norwegian var helt på bånn, mye spam og rart på veggen - samt at svar fra ansatte var noe "lunkne".

Nei, way to go Widerøe! Ble tilhenger jeg, og det er sjeldent jeg blir tilhenger av noe på facebook for å si det sånn :)
 
Har ikke sjekket ut Widerøe FB-siden før nå, og er enig i at den er veldig bra. Personlig touch, svar til publikum, jo helt greit god stemning som sagt ovenfor. Widerøe er generelt veldig gode på internett synes jeg.

Polaris, som det så fint heter: A procrastinator's work is never done. Lykke til med eksamen!
 
Det er også tydelig at Facebook, når brukt riktig, fungerer bra som kommunikasjonsverktøy i slike situasjoner som nå under vulkanutbruddet. Det 3 selskapene jeg har har på Facebook (SAS, Widerøe og Swiss) kommer alle med stadige oppdateringer :up:
 
Stor ros til SAS på Facebook, som jeg absolut vil kåre som vinderen her i vulkanepisoden. Klart den bedste, hurtigste og mest grundige Info af alle de flyselskaber jeg har tjekket.

Thumbs up SAS
 
Stor ros til SAS på Facebook, som jeg absolut vil kåre som vinderen her i vulkanepisoden. Klart den bedste, hurtigste og mest grundige Info af alle de flyselskaber jeg har tjekket.

Thumbs up SAS

SAS, Wideroe og Swiss synes jeg alle har gjort en god jobb under krisen. Var en tur innom Norwegian sine sider og man ser at de på langt nær er like pro-aktive som de tre andre eksemplene. Rett og slett så virker det mer amatørmessig der
 
Enig - utrolig lite proaktive hos Norwegian, det eneste de skriver er at de ikke vet noen ting ...
 
SAS, Wideroe og Swiss synes jeg alle har gjort en god jobb under krisen. Var en tur innom Norwegian sine sider og man ser at de på langt nær er like pro-aktive som de tre andre eksemplene. Rett og slett så virker det mer amatørmessig der

Til gjengjeld så synes jeg Norwegian er adskillig bedre på den kanalen som fortsatt er den viktigste: Sine egne websider.
 
Verste med siden til Norwegian er alt det svadaet som blir postet der - og mangelen på evne til å fjerne dette svadaet. Om det skal være noen som helst førsteprioritering på slike sider så er det å FJERNE spam og svada, ingen er interessert i å høre om konserter eller videoer. Igjen: bærer preg av lite intersse og "amatører".
 
Nå har ikke jeg fulgt så nøye med på Facebook-sidene til flyselskapene, men tenkte jeg skulle se på Norwegian og SAS sine sider nå. Jeg klarer ikke helt å se den store forskjellen, og finner ikke så mye svada & spam som det vises til her. Svarene til både SAS og DY er vel stort sett i samme gate - det er vanskelig å si noe konkret. Jeg ser imidlertid ikke bort fra at førstesidene i dag ikke er helt representantive.
 
Jeg var innom Norwegian nå - og det ser for meg ut som om det ikke skjer noen ordentlig kommunikasjon ut fra selskapets side - det svares noe på en mengde uten like av spørsmål - mens f.eks. SAS og WF som jeg "følger" normalt er flinke til å opplyse om utviklingen - SAS opplyser hver gang de har nye bussruter på gang til europeiske byer ol. - slik informasjon direkte fra selskapet ser det ikke ut til å være hos DY.
 
Jeg var innom Norwegian nå - og det ser for meg ut som om det ikke skjer noen ordentlig kommunikasjon ut fra selskapets side - det svares noe på en mengde uten like av spørsmål - mens f.eks. SAS og WF som jeg "følger" normalt er flinke til å opplyse om utviklingen - SAS opplyser hver gang de har nye bussruter på gang til europeiske byer ol. - slik informasjon direkte fra selskapet ser det ikke ut til å være hos DY.

Det stemmer sikkert, og jeg har kun et "snapshot" å vise til (når jeg var inne så var svarene til SAS stort sett at det visste man ikke så mye om, og henviste til flysas.com, noe som var stort sett det jeg fant på DY også). Kanskje DY ikke har slike bussruter og dermed ikke noe å opplyse om?
 
SAS gir spesifikk informasjon om både busser og flyruter, hvor de går fra og hvor de lander, og hvilke telefonnummer man må ringe for å komme seg med bussene og flyene, og når folk senest må møte opp og sjekke inn etc. Har man fulgt med de siste dagene ser man at DY ikke har samme Facebook-strategi...uten at dette skal føre til en DY vs SK-diskusjon :)

WF har ikke samme spesifikke informasjon som SAS, men de er flinke til å informere om hvilke områder de opererer normalt i etc. Det er antakeligvis godt nok for WF sin del.
 
SAS gir spesifikk informasjon om både busser og flyruter, hvor de går fra og hvor de lander, og hvilke telefonnummer man må ringe for å komme seg med bussene og flyene, og når folk senest må møte opp og sjekke inn etc.

Jeg innrømmer at jeg ikke har fulgt med, og det du trekker frem her er jo svært kjekk informasjon å få samlet på et sted. Om det er mer representativt for de siste dagers informasjonsflyt så stiller nok saken seg anderledes. Mitt poeng var ikke å "disse" SAS, men jeg så ikke så stor forskjell på sidene & informasjonen der når jeg sjekket.
 
Den viktigste forskjellen på SAS' og Norwegians side er jo at førstnevnte legger ut oppdatert informasjon omtrent hver time, samtidig som de svarer på henvendelser ... Norwegian svarer bare på noen av henvendelsene og svarene er stort sett innholdsløse. Da blir det for dumt at selskapet på sine nettsider ber reisende om å bruke Facebook om de vil ha raske svar: http://norwegian.no/viktig.
 
Nå har ikke jeg fulgt så nøye med på Facebook-sidene til flyselskapene, men tenkte jeg skulle se på Norwegian og SAS sine sider nå. Jeg klarer ikke helt å se den store forskjellen, og finner ikke så mye svada & spam som det vises til her. Svarene til både SAS og DY er vel stort sett i samme gate - det er vanskelig å si noe konkret. Jeg ser imidlertid ikke bort fra at førstesidene i dag ikke er helt representantive.

Nå valgte du deg nå rette tia til å lete etter en "normal wall" på facebook... Naturlig nok er det mye vulkan-related business på øverst nå ;)
 
Nå valgte du deg nå rette tia til å lete etter en "normal wall" på facebook... Naturlig nok er det mye vulkan-related business på øverst nå ;)

...ja, og det var derfor jeg var litt påpasselig med å poengtere at det godt kan hende at situasjonen ikke var representativ. Jeg får vel også understreke at jeg ikke registrerte at ditt første innlegg var datert før vulkanutbruddet - jeg la bare merke til at noen kåret SAS til vinner i vulkaninformasjonssaken og at andres sider var så dårlige så jeg tenkte bare gjøre meg opp min egen mening om den saken. Det har jeg nå gjort.:)
 
Back
Top