Originally posted by LCH78
ligger denne i nærheten av hurtigrutekaia og togstasjonen i Kautokeino?![]()
Originally posted by Isbamse
Dette blir nok i tilfelle det samme som Rovaniemi: Først og fremst charter. Bortsett fra at i Rovaniemi bor det jo noen mennesker i utgangspunktet.
Så vidt jeg husker varierte banelengden fra sommer til vinter. Den var litt lenger om vinteren, bakken stivere og god brøyting.Originally posted by Nja
Svært så mye du kunne om flystripa i Kautokeino kua. Bare en liten detalj som ikke stemte helt... Banelengden er 1250 meter. Har selv vært med og tatt ned ambulansefly og herkules der. Ellers kunne den ha vært en fin nødflyplass hvis været i Nord er dårllig og fly ikke kan lande f.eks i Alta, Tromsø osv. I dag flyr meg bekjent fly til Kiruna i Sverige hvis været er dårlig i Nord. Kautokeino har en meget stabilt vær. Jeg håper i allefall at det blir flyplass i Kauto!!
Originally posted by Nja
I dag flyr meg bekjent fly til Kiruna i Sverige hvis været er dårlig i Nord. Kautokeino har en meget stabilt vær. Jeg håper i allefall at det blir flyplass i Kauto!!
Har ikke ført om at de har gått til finske flyplasser noen gang,
Originally posted by slowandsilly
Har det ikke vært utplassert en TACAN der tidligere? (militært navigasjonshjelpemiddel)
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.