• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flynonstop starter Kristiansand-Gazipasa og Santorini

Trdfly

Moderator
Medlem
Neste sommer vil Flynonstop fly til Gazipasa nær Alanya i Tyrkia og til Santorini i Hellas.
Samtidig vil Paris, Berlin og Parma bli nedlagt.

Her er flytidene:

5.April - 31.Mai
J7654 KRS1525 – 2045GZP E90 6
J7655 GZP2125 – 0055KRS E90 6

7.Juni-16.August
J7684 KRS0615 – 1220JTR E90 6
J7685 JTR1255 – 1545KRS E90 6

Fært som dem utvider da, tro om dem henter inn et nytt fly snart da?

Utvider? De kutter tre destinasjoner og starter to. Og alt i alt er jo kapasiteten ganske stabil

Uansett så viser det vel seg at det stort sett er "soldestinasjoner" og ikke storby (unntatt London) sørlendingene etterspørr

Ikke dumt med Gazipasa! Er vel en passende rute når de flyr E190.

Synd at Berlin ryker. Skulle nesten tro det var en storby med potensiale når man ser hvor mange ruter DY har der.

Neste sommer vil Flynonstop fly til Gazipasa nær Alanya i Tyrkia og til Santorini i Hellas.
Samtidig vil Paris, Berlin og Parma bli nedlagt.

Her er flytidene:

5.April - 31.Mai
J7654 KRS1525 – 2045GZP E90 6
J7655 GZP2125 – 0055KRS E90 6

7.Juni-16.August
J7684 KRS0615 – 1220JTR E90 6
J7685 JTR1255 – 1545KRS E90 6

Er du sikker på de rutetidene? I såfall må de inn med en maskin til da J7685 ankommer etter at J7654 forlater KRS.

Hjelper jo lite med markedsundersøkelser i forkant, når kundene ikke kjøper tur. Da må man justere litt, prøve noe nytt og se om det virker.

Synes justeringer med flere utreiseflyplasser virker smart, og Bodø er ikke noe dumt sted å begynne.

Må gi de litt spillerom, før de finner formen og destinasjonene som virker!

Jeg tror vi kommer til å se FlyNonstop på flere lufthavner i Norge, og kanskje spesielt i Nord-Norge. Også som charter, kanskje spesielt om vinteren.

Sørlendingene har tydeligvis noen litt atypiske reisevanser sett ift mange andre. Berlin er jo en av de hotteste og mest trendy storbyer i Europa nå, men dit vil de tydeligvis ikke dra. Paris likeså....

Beste hilsen Espen

Jeg tror vi kommer til å se FlyNonstop på flere lufthavner i Norge, og kanskje spesielt i Nord-Norge. Også som charter, kanskje spesielt om vinteren. (...)

Beste hilsen Espen

Markedet er begrenset her oppe, men ruten fra Bodø vil nok gi dem en pekepinn. Mener å ha lest at London er mest ønskelige reisemål blant nordmenn, så om ikke dette fungerer så tror jeg de trekker seg ut igjen like fort. En annen ting er begrensninger på selve flytypen. De må vel mellomlande på City-Alta. Har for meg at de klassiske reisemålene som sydspania blir for langt. I tillegg flyr DY hit pr i dag.

Markedet er begrenset her oppe, men ruten fra Bodø vil nok gi dem en pekepinn. Mener å ha lest at London er mest ønskelige reisemål blant nordmenn, så om ikke dette fungerer så tror jeg de trekker seg ut igjen like fort. En annen ting er begrensninger på selve flytypen. De må vel mellomlande på City-Alta. Har for meg at de klassiske reisemålene som sydspania blir for langt. I tillegg flyr DY hit pr i dag.

Tror de snuser på noe nordlyscharter inn til Finnmark fra Europa, men vi får vente å se hva som konkret kommer ut av sonderingene.

Espen

Oppsummert så utgår Palma, Parma og Paris i høst.

Følgende ruter fortsetter fra KRS:

- London (eneste helårsrute)
- Berlin
- Dubrovnik
- Barcelona
- Nice

Nye ruter:

- Dublin
- Manchester
- St. Gallen
- Alicante
- Gazipasa (april, mai og sept, okt.)
- Santorini

Det vil bli offentliggjort to nye ruter om noen uker, ifølge fvn.no ses det på en ny Italia destinasjon og en ved middelhavet.
Stockholm som skulle startet i november ser ut til å ha blitt fjernet, den er iallfall ikke mulig å booke og er heller ikke med i selskapets annonseringer.

Fra Ålesund:

- Nice
- St. Gallen

Fra Bodø:

- London

Ellers vurderes det å starte opp ruter fra Alta på sikt, bla. Alta - Oslo, ifølge Altaposten:

http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/article8149451.ece

Time will show! :fly

Dette er kostbare oppstarter!
Har eierne SÅ dype lommer at de har råd til kontinuerlige endringer av driftsmønsteret?
Jeg blir overrasket om selskapet overlever vinteren.
Ikke det at jeg ønsker at det skal gå ad dundass for dem, men dette ser ikke bra ut.
Å drive charter med en hundre seter og kun en maskin stiller jeg meg sterkt tvilende til.
Dette kan umulig gå økonomisk ihop.

Back