Flygiganter kritiserer Københavns Lufthavn: I er for dyre
Artikel:
Anført af SAS er en række flyselskaber i åbent opgør med taksterne i Københavns Lufthavn, der er den dyreste at benytte for flyselskaber i Norden. Københavns Lufthavn afviser kritikken.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2014/03/30/193942.htm
- Når vi så ser på de markeder, der er strategisk vigtige for SAS og sammenligner med de lufthavne, vi opererer ud af, nemlig Oslo og Stockholm, så er Københavns Lufthavn markant dyrere - vi taler om omkring 15 til 25 procent dyrere per flybillet, siger Lars Wigelstorp Andersen, direktør for infrastruktur i SAS.
Ifølge Københavns Lufthavn afspejler den højere pris for flyselskaberne sammenlignet med eksempelvis Stockholm og Oslo den ekstra service, som flyselskaberne får i kraft af lufthavnens funktion som internationalt trafikknudepunkt.
- Selskaberne får mere for pengene her, siger Henrik Jørgensen.
Egen kommentar: Mere for pengene på grund af "lufthavnens funktion som internationalt trafikknudepunkt"? Uden flyselskaberne er der vel intet internationalt trafikknudepunkt. Uden trafik er Kastrup blot en asfalteret mark.
Artikel:
Anført af SAS er en række flyselskaber i åbent opgør med taksterne i Københavns Lufthavn, der er den dyreste at benytte for flyselskaber i Norden. Københavns Lufthavn afviser kritikken.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2014/03/30/193942.htm
- Når vi så ser på de markeder, der er strategisk vigtige for SAS og sammenligner med de lufthavne, vi opererer ud af, nemlig Oslo og Stockholm, så er Københavns Lufthavn markant dyrere - vi taler om omkring 15 til 25 procent dyrere per flybillet, siger Lars Wigelstorp Andersen, direktør for infrastruktur i SAS.
Ifølge Københavns Lufthavn afspejler den højere pris for flyselskaberne sammenlignet med eksempelvis Stockholm og Oslo den ekstra service, som flyselskaberne får i kraft af lufthavnens funktion som internationalt trafikknudepunkt.
- Selskaberne får mere for pengene her, siger Henrik Jørgensen.
Egen kommentar: Mere for pengene på grund af "lufthavnens funktion som internationalt trafikknudepunkt"? Uden flyselskaberne er der vel intet internationalt trafikknudepunkt. Uden trafik er Kastrup blot en asfalteret mark.
Last edited: