Flygeledere blant yrker med minst sykefravær

TOS

ScanFlyer Mile High Club
Flygeledere blant yrker med minst sykefravær

Som et lite apropos til den evinnelige, men kanskje tilbakelagte diskusjonen om syke flygeledere presenterer Dagbladet (trykket versjon) en oversikt hvor flygelederne er yrkesgruppen med 10. minst sykefravær (kun 2.4%). Det er slettes ikke gale. Kanskje det er noe i det "våre" flygeledere har hevdet hele tiden....?:twink

Re: Flygeledere blant yrker med minst sykefravær

Problemet er vel ikke at flygeledere er ofte syke… det er vel heller det at dem gjerne blir sjaber på samme tid?
:rolleyes:

Problemet er vel heller at det er for få og når en er syk blir det forsinkelser, eller forresten, det blir forsinkelser selv om ingen er syke pga bemanning.. Planlegger med stengning av luftrom, da står det dårlig til..

Som et lite apropos til den evinnelige, men kanskje tilbakelagte diskusjonen om syke flygeledere presenterer Dagbladet (trykket versjon) en oversikt hvor flygelederne er yrkesgruppen med 10. minst sykefravær (kun 2.4%). Det er slettes ikke gale. Kanskje det er noe i det "våre" flygeledere har hevdet hele tiden....?

Hrmf.

Ved sånn tragisk underbemanning må det nødvendigvis bli kræsj når 1-2 personer får influensa på samme tid (tadaaa).

Når et arbeidssted kun kan funke med at de ansatte jobber 40% overtid, så er noe hakkende galt etter min mening.

Sikkert greitt å ha underbemanning mange steder ellers, men i luftfarten merkes det tydeligvis mer enn ellers i samfunnssystemet.

Jeg har all sympati for flygelederne, de valgte en god, men utsatt jobb. :cry:

Originally posted by ANX

Hrmf.

Ved sånn tragisk underbemanning må det nødvendigvis bli kræsj når 1-2 personer får influensa på samme tid (tadaaa).
Når et arbeidssted kun kan funke med at de ansatte jobber 40% overtid, så er noe hakkende galt etter min mening.
Sikkert greitt å ha underbemanning mange steder ellers, men i luftfarten merkes det tydeligvis mer enn ellers i samfunnssystemet.
Jeg har all sympati for flygelederne, de valgte en god, men utsatt jobb. :cry:

Joda - jeg har også forståelse for problemene. Det var vel ikke det som var poenget her - heller det at flygelederne ikke er spesielt syke (og heller kanskej tvert i mot - siden de ligger veldig langt under gjennomsnittet i landet forøvrig).

Quot erat demonstrandum!

Altså er ikke flygeledere mer syke, heller kun overarbeidet?

:lol:

Originally posted by ANX

Quot erat demonstrandum!

Altså er ikke flygeledere mer syke, heller kun overarbeidet?

:lol:

Nettopp!:D

Back