• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flygbyte på CDG

Savipix

ScanFlyer Mile High Club
Flygbyte på CDG

Känns märkligt att ställa den här frågan. Har under alla resor till och från Frankrike aldrig behövt byta maskin på CDG (har antingen haft transfer på ORY eller mellan ORY och CDG). Kommer in till 2F och skall ut ifrån 2D är det någon som vet hur krångligt detta är? Vet att AF har ett rykte om sig att tappa bort väskor på denna fina flygplats.

Re: Flygbyte på CDG

Jag har ett svagt minne om att ZRH är rätt skickliga med att tappa bort väskor oxå :)

CDG er rett og slett en j.... flyplass å ha transitt på. Makan til rotete terminal(er) skal man lete lenge etter.

-All created with french logic...
-What is french logic?
-One that does not make sense

2F til 2D er ikke vanskelig overhodet...CDG 2 er ikke blant de verste...Det er stykke aa gaa, hvis du ikke tar Transitt Bussen...selv har vi valgt aa gaa mellom terminalene...Hall D og F ligger paa fransk vis ved siden av hverandre, det tar vel 10 minutter aa gaa mellom dem....Det er ADP som mister bagasje ikke AF..AF er i ferd med aa sette i gang sitt eget Bagasje anlegg....hvor lang tid har du ??

Attachments

• cdg2.jpg
    cdg2.jpg
    6.3 KB · Views: 13

Du har så rätt om att det är ADP som tappar väskor, mitt fel. Jag har 75 min på mig

75 Minutter ...ser ikke noe problemer....du faar vel sjekkt baade bag og boarding pass igjennom...saa enten om du gaar eller tar bussen (som jeg tror stopper en del steder foer 2D) har du plenty med tid.....ulempen med aa gaa er at du maa igjennom ny sikkerhetskontroll som kan ha koe......

Måste man inte det med bussen? Vill minnas att den går på landside.

Det er buss baade paa Landside og Airside.....foelg skilter med Transitt to Hall's A,C,B,D saa finer du en buss som gaar i fra bakke nivaa (ned en rulletrapp)

Jeg har vært mange ganger på CDG2 og har sjelden problemer med transfer der. Men tror det ikke det går buss til/fra 2D på 'airside'. På landside så stopper bussene midt mellom terminal A/C, B/D og på F (og E?)

Så lenge du ikke har transfer mellom f.eks. terminal 1 og 2, og beregner nok tid, så burde det gå greit. Sist jeg reiste via CDG, og måtte bytte mellom disse to terminalene, var det bare så vidt jeg rakk videreforbindelsen til tross for at jeg hadde nesten to timer på meg. Transferbussen satt nemlig fast i kø!

Originally posted by Superhai
Jeg har vært mange ganger på CDG2 og har sjelden problemer med transfer der. Men tror det ikke det går buss til/fra 2D på 'airside'. På landside så stopper bussene midt mellom terminal A/C, B/D og på F (og E?)
Det gikk airside buss i April.....mellom C og D...Landside for F stopper vel mellom F og E altsaa i midten ved parkering/leiebiler etc.

Back