Flyet var for tungt - bagasje satt av

TOS

ScanFlyer Mile High Club
Flyet var for tungt- Norwegian lempet av Rolfs baggasje
Èn uke senere fikk han og kona tilbake kofferten etter ferien.

http://www.itromso.no/nyheter/article7408219.ece

Selv om det skjer fra tid til annen at bagasje må lastes av pga vekthensyn så er det vel ikke bare en smule drøyt at det tar en uke å få ettersendt bagasje. Når dette rammet min familie så tenkte jeg at de knappe 2 døgnene var lenge å vente...

Re: Flyet var for tungt - bagasje satt av...

Dette kan i prinsippet skje med alle selskaper. Men ACE (Lanzarote) kan gi performanceproblemer for flyene under avgang, og da er det selvfølgelig en vurdering om de skal ta et ev. fuelstop underveis, eller kaste av baggasje. Det koster mer for selskapet å ta et fuelstop, f.eks i Faro, ev. få sendt baggasjen raskest mulig med et annet fly, gjerne via en av de andre kanariske øyene...Men dette er vel litt av prisen med å fly lavpris / lavkost?

Tally-Ho

Dette kan i prinsippet skje med alle selskaper. Men ACE (Lanzarote) kan gi performanceproblemer for flyene under avgang, og da er det selvfølgelig en vurdering om de skal ta et ev. fuelstop underveis, eller kaste av baggasje. Det koster mer for selskapet å ta et fuelstop, f.eks i Faro, ev. få sendt baggasjen raskest mulig med et annet fly, gjerne via en av de andre kanariske øyene...Men dette er vel litt av prisen med å fly lavpris / lavkost?

Tally-Ho

Er enig. Norwegian har jo akkurat samme system som Ryanair har, når det gjelder arbeidskraft på kontrakt.
Mener det er en større sannsynlighet for at dette skjer med lavpris selskaper.

Last edited:

Dette kan i prinsippet skje med alle selskaper.
Ja, selvfølgelig, og det burde alle forstå. Men er enig med TOS, når det først skjer bør den bli ettersendt ASAP, at det tar en uke er for dårlig.

Ja, selvfølgelig, og det burde alle forstå. Men er enig med TOS, når det først skjer bør den bli ettersendt ASAP, at det tar en uke er for dårlig.

Prøv Alitalia, der kan det fort gå minst to...

Men dette er vel litt av prisen med å fly lavpris / lavkost?

Mulig det, men høykostselskaper klarer også å bruke betydelig tid på ettersending av bagasje selv fra f.eks. BGO til MAN (ca 2 døgn, samt 3+ dager fra OSL til MAN) så det rammer vel også andre.;)

Ja SAS lovet på tro og ære at de skulle ettersende bagen min fra Beijing dagen etter slik at jeg fikk den 1 max 2 dager etterpå. Den bagen ble sist sporet til Singapore og etter det aldri mer sett. Så prisen kan være høy også med høykostselskap.
Uansett gidder jeg ikke plage folk, selv om jeg kjenner noen i VG, med slike historier..

Back