• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fly Me øker....

  • Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
Fly Me øker....

...sin markedsandel på ruten Stockholm-Malmø i Sverige.

FlyMe fortsätter öka marknadsandelar
Under november månad fortsatte FlyMe att öka sina marknadsandelar på de största inrikeslinjerna i Sverige. På linjen Arlanda-Malmö, som bara trafikeras av SAS och FlyMe, hade FlyMe 29,3 procent marknadsandel (en ökning med knappt sju procentenheter sedan september då siffran var 22,6 procent).- Vi är glada över att så många kunder snabbt blivit lojala mot FlyMe, säger FlyMe:s VD Anders Holst.
Mer her:
http://www.boarding.no/art.asp?id=14558

Ser ut som FlyMe klarer ta markedsandeler fra SAS lettere enn hva Norwegian klarer i Norge.
 
Replying to Topic 'Fly Me øker....'

Si ikke det... Tror begge selskapene har tatt bra for seg. Norwegian har vel en bra andel i Norge og er jo også mye mye større enn FlyMe!
 
Replying to Topic 'Fly Me øker....'

Tja, men FlyMe er nyere og tatt f.eks en mye større andel enn Norwegian på sine ruter på f.eks Oslo-Stavanger...vil jeg tro. Rutene til Bergen og Trondheim er vel litt bedre.
 
Replying to Topic 'Fly Me øker....'

Fra Norwegian's internettside:

Norwegian Air Shuttle ASA, kalt Norwegian, er i dag ett lavpris flyselskap på norske og europeiske ruter. Totalt har selskapet 10 innenlandsruter og 23 ruter fra flere byer i Norge til ulike destinasjoner i Europa. Norwegian har 400 ansatte og 12 fly av typen Boeing 737-300 med 148 seter. Selskapet har ca. 13 prosent av det totale innenlandsmarkedet i Norge. I 2004 har selskapet åpnet 18 nye ruter. Noen av disse er typiske sommerruter.


13% er ikke så mye
 
Replying to Topic 'Fly Me øker....'

Håper de snart trekker seg ut av ARN-AGH, de gangene jeg har vært inne og sjekket prisene så har de aldri vært høyere enn 600 kr. Dessuten får de vel sterk konkurranse fra Kullaflyg...
 
Replying to Topic 'Fly Me øker....'

AGH? er enplass i Sverige, men for oss nordmenn er det nok ikke så kjent.
 
Replying to Topic 'Fly Me øker....'

Ikke så utolmodig DY! Bergen og Trondheim går vel meget bra og skal også få flere avganger. Hvorfor må alt måles opp mot Sverige. Gi Norwegian kredit for det de har klart!!!!
 
Replying to Topic 'Fly Me øker....'

Er vel ien av dem som har gitt Norwegian mest kreditt for det dem har gjort. Ikke dermed sagt at andre ikke kan ha gjort det bedre.:) Må ikke sitte stille og slappe av på laurbærbladene som man har hatt tendenser til i andre selskaper
 
Replying to Topic 'Fly Me øker....'

Er det noe Norwegian ikke gjør så er det å hvile... Andre etablerte selskap har jo ikke akkurat fått mye laurbær de siste årene!
 
Replying to Topic 'Fly Me øker....'

Sa ikke at de hadde FÅTT laurbærbladene.....de bare sitter på dem:)
 
Replying to Topic 'Fly Me øker....'

Er det noen som har tid til å sitte i flybransjen i dag? Crewet til DY kanskje?
 
Replying to Topic 'Fly Me øker....'

Crewet til Dy sitter da ikke mer enn crewet til SAS
 
Replying to Topic 'Fly Me øker....'

Mulig de står da. Men i Sør Norge er det da en ganske stor forskjell på hva vi ser av crew i kabinen. Selv om alt skal kjøpes hos SAS Braathens så kommer de faktisk gjennom med vogner - DY gjør IKKE det...
 
Replying to Topic 'Fly Me øker....'

Originally posted by EB


Mulig de står da. Men i Sør Norge er det da en ganske stor forskjell på hva vi ser av crew i kabinen. Selv om alt skal kjøpes hos SAS Braathens så kommer de faktisk gjennom med vogner - DY gjør IKKE det...

Ja på de 30 min strekningene i Sør-Norge selger ikke Norwegian varer. Men synes peronalet er lett synlig hele tiden. Ingen gardiner de gjemmer seg bak i fremre galley slik hos SAS. I Braathens derimot er de best!
 
Back
Top