Fly-Delta! Treff LILLESTRØM 25 Mai

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem

Hællæh!

Det nærmer seg tid for en årlig tradisjon - nemlig fly & øl i deltabyen Lillestrøm. Det vil si, jeg og elefanten møter opp på en restaurant sånn i 3-draget. Nærmere bestemt kl 15.02.

Så håper vi noen flere dukker opp så vi har noen å krangle med om fly, øl og ymse.

Lørdag 25/5 program:

Fra kl 15:02-15:56:
Frivillig oppmøte til vors på Solsiden Bar, Lillestrøm Torv

Kl 16:00:
Middag på nyåpnede Carmen Latin American Kitchen
https://www.restaurante-carmen.com/
Her skal det være alle sorters grevling i alle typer prisklasser

Deltakere:
Fnate
Elefanten
Tristar
SQ777
EB
Learjet
Storg
B-747-8
jcnorway
Fellowship
Martin

Tentativ:
Eirik
Savipix
OJB

Last edited by a moderator:
Re: Fly-Delta! Treff LILLESTRØM 25 Mai

Selvfølgelig , nå gående på begge bein 🤙

Selvfølgelig.🤙 Bedre beinform enn på lenge.

Jeg kommer. Æsj. Kalenderen min har bare 5 min intervaller. Usikker på om det går da.

Sent from my iPhone using Tapatalk

:cry: Buuuh. :cry:

Akkurat den helgen er jeg på samling for levertransplanterte på Rømskog. Jeg kan ikke være to steder samtidig, og da må dessverre flytreff utgå. Leversamlingene pleier å være veldig bra og det er kjekt å treffe andre i samme situasjon. Vel, jeg kommer sterkere tilbake på neste flytreff.

Klart jeg kommer…men det visste du jo:-)

:cry: Buuuh. :cry:

Akkurat den helgen er jeg på samling for levertransplanterte på Rømskog. Jeg kan ikke være to steder samtidig, og da må dessverre flytreff utgå. Leversamlingene pleier å være veldig bra og det er kjekt å treffe andre i samme situasjon. Vel, jeg kommer sterkere tilbake på neste flytreff.

Det forstår jeg godt, selv om jeg mistenker at på akkurat den re-unionen er serveringen litt annerledes enn på Delta-Flytreff. :)

Det forstår jeg godt, selv om jeg mistenker at på akkurat den re-unionen er serveringen litt annerledes enn på Delta-Flytreff. :)

Hehe. Ja det er nok noe mindre alkoholholdig drikke som serveres på dette arrangementet enn på Delta-Flytreff. På den annen side har de fleste av oss ikke noe alkoholforbud, men vi skal begrense inntaket kraftig. Grisefylla og slikt er jo ikke aktuelt. Men noe god drikke blir nok også på dette treffet. Det er bare de som har ødelagt leveren med drikking som får totalforbud mot alkohol resten av livet og jeg er definitivt ikke i den kategorien.

Det er forresten sikkert kjempemange som sitter nå og lurer... "skal jeg dra? Men jeg vet jo så lite om Lillestrøm... jeg vet sannelig ikke...".

Først og fremst vil jeg si: SKAM DERE!

Dernest kan jeg legge til at en av Norges mest populære og innflytelsesrike byer, Lillestrøm, ofte blir kalt Flisbyen. Det er en vanlig misforståelse at dette skyldes at vi lagde mye flis her eller at vi er en gjeng med forbanna flisespikkere. Det er vi ikke! Men første beboeren kom med huset, kjerringa og et par unger på en flåte. Du tenker kanskje at det bare var flis igjen av flåten? DET VAR IKKE DET HELLER. Det var en fin flåte. Familien var imidlertid små. Sykt små.

"Se!" - pekte folk fra Rælingen (når det ble befolket mye senere. De har ikke pol engang) "se så små 'rem er. Bare små flisa, jo".

Seinere har genene blitt spredt og folk i Lillestrøm har blitt store nok til å både krangle og å spille fotball. Et kulturfyrtårn av en by vil mange si det er. Ikke kjempemange, men noen.

Et annet unik aspekt ved Lillestrøm er nærheten til naturen. Vi har Nord Europas største ferskvannsdelta der Nittelva møter Glomma i det vi kaller "møkkaskillet". Et klart skille i vannet, der utslippene fra NRV møter det fisefine sorte glommavannet.

I denne spennende brytningen er det også vanlig med sjøku observasjoner. Les mer om Sjøkuer her: https://no.wikipedia.org/wiki/Sjøkyr

96b5bad07d10e0bf2d430eb4f24ba276.jpg

Dette særlig i toppsesongen rundt slutten av juli, starten av August. I mai er det helt annerledes, ettersom disse da stort sett befinner seg i områder som Tampa, Florida. Juni bruker de til å følge Golfstrømmen opp mot Lillestrøm. Tøffest har de det faktisk ved passering av kraftverket på Mørkfoss ute ved Mysen. Men når de omsider kommer frem mot Lillestrøm er det mye glede.

Velkommen til Lillestrøm!

Last edited:

Seinere har genene blitt spredt og folk i Lillestrøm har blitt store nok til å både krangle og å spille fotball.

Den siste der er jeg litt usikker på. Jeg satt og så hele kampen mellom Lillestrøm og Bodø/Glimt og det var ikke så mye tegn der til at LSK kunne spille fotball, ellersom de fikk skikkelig pryl av Bodø/Glimt.

Åråsen har jeg vært på flere ganger for å se på fotball. Mest gode minner, men også dessverre en del dårlige kamper fra laget i røde drakter. Brann-LSK var skikkelige hatoppgjør på 70 tallet husker jeg. Dessverre var det ikke alltid at det gikk i Branns favør med tapt cupfinale i 78 og tapt semifinale i 1980. I kampen i 1980 hadde nok ikke Rolf Nyhus sin beste dag med dommerfløyten for å si det forsiktig. Vel, vi fikk tatt skikkelig igjen i cupfinalen i mai i fjor da Brann slo LSK på Ullevaal.

Last edited:

Deltabyen er jo også kjent for sin flyplass - som riktignok ligger fælslig langt unna Åråsen.

deltatown.jpg

Deltabyen er jo også kjent for sin flyplass - som riktignok ligger fælslig langt unna Åråsen.

deltatown.jpg

Ja, det er altfor langt å gå dit. Men det går jo buss. Jeg tar alltid en som heter Airbus. Aner ikke hva Rælingsfolk eller Lørenskævinger gjør. De er uansett ikke til å stole på.

Se her, endelig har Elefanten våknet fra dvale :)
Selvfølgelig kommer jeg lørdag 25 mai kl. 14:58

Jeg er veldig spent på hvilket sted Elefanten velger :)

Tentativt , alt avhenger av fremdrift for åpning av det nye Flymuseet i Sola Sjø.

Back