Flott morgen fra Bangkok

Ruby

Tomleskolt
Medlem
Good deilig morgen fra 10400 Bangkok.
Her nærmer klokken seg 10 og en sitter i stua og nyter kaffen. Er litt for varmt til å sitte ute på terrassen men med store vindu nytes det vi har av utsikt.
Siste ukes skritt i snitt er ganske bra, men burde nok også vert en hyppigere gjest i treningsrommet….
Men om få strakser bærer det ut på trim.

Ha en nydelig onsdag :)

60ab0ab8129980725acaab2ea4520210.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Glad onsdag fra Roma. Selv med 30 grader klarte vi da da nesten 18 km (20 000 skritt) i Romas gater i går. Nå ut på tur for å se den evige stad våkne til liv. I formiddag hvor det skal bli rundt 35 grader «flykter» vi innendørs og får med oss det moderne museet. Nyt onsdagen med de varmegrader dere får tildelt.

God morgen fra Hvalstad stasjon. Kontoret kaller, før det blir både en sommeravslutning i barnehagen og middag på Ekebergsrestauranten i kveld. Så for å klemme inn litt fysisk fostring er treningstøy med i jobbvesken med så jeg kan løpe hjem fra jobb.

God morgen fra bortekontor.. To fine kilometer i poolen i dag også og tolv behagelige kilometer i skogen hver kveld gjør klart for Speedoen om snaue to uker. I går var det hagen full av 13/14 åringer og du kan si mye om ungdommen, men for noen hyggelige og høflige jenter - en glede å varte opp.

Disse norske fotgjengerne og syklistene.. Skjønner ikke hva det er? Er de suicidale og/eller bitre? Nå kjører jeg nesten over 3-4 per dag - og de aller, aller verste er disse med de rare lange elsyklene med lastebrett.. Der er det mye aggresjon og lite samarbeidsvilje. Nok om det, jeg vet det er meg det er noe galt med. Men som fotgjenger løper jeg ikke mot fotgjengerfeltet så de i 50 km/t må bremse helt ned for å så spasere i sneglefart uten å gi et bittelite nikk en gang.

Utblåsning over.

God morgen fra hjemmekontoret. 3 arbeidsdager igjen til ferie og en del greier som skal ordnes. I dag blir litt ymse. Man skal redigere purra, kjøre rundt på Miss Daisy, besøke opphavet og snike oss innom regnskapsføreren.

Ha en verdens beste dag

God morgen fra Bergen.

Det er utreise for jobb i ettermiddag og været ypper seg i havet med redusert sikt. Om de kansellerer flighten så kan de gjerne gjøre det før eg reiser på Heliporten.

Turen til bedriftslegen i går gikk greit. Det er lenge siden jeg har fått 2 års godkjennelse men nå er jeg der.
Om noen hadde spurt meg i september i fjor om dette var mulig så hadde jeg ikke sett på dette som en mulighet.
Takker helsevesenet og betaler nå min skatt med noe glede.

FQTV

God dag fra Oslo. Gårsdagens tur hjem fra Kristiansand gikk utmerket selv om toget ble ca 25 min forsinket. Var litt hikke i Lieråsen og forbi Nationaltheatret som gjorde det. I dag skal jeg til tannlegen for å fylle et hull. Det verste er regningen. Min tannlege har den holdningen at man ikke skal kjenne noe. Setter man i gang med borring og man kjenner noe da peiser man på med enda mer bedøvelse. Var en gang hun måtte gi mye, lurte på om hun ikke nærmet seg maks dose. Neida vi har myye å gå på før jeg ikke kan gi mer. Haha. Og inntar man den holdningen at et tannlegebor er en elektrisk tannbørste på steroider så blir det på en litt bedre ? Vet ikke jeg

Har borra noen ganger uten bedøvelse men etter et par uheldige opplevelser der så er jeg better safe than sorry. Det tror jeg også trygger tannlegen også at tanna man jobber med er bedøvd.
Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Last edited:
G’morgen …. Her fortsetter man Prosjekt Opprydning-og-fylle-oppbevaringsboks før neste skritt i prosjektet. Så får man se hvor veien går. Nok en fridag før det blir en kort arbeidsuke.

Men først må frokost inntas og valp mosjoneres.

God dag fra Hasle. Straks blir det en tur i dusjen, for deretter å finne buss 23 retning Ekebergsletten og årets festival. At the Gates blir første fokus og Guns'en senere. Får bare håpe det ikke blir alt for vått... Jaja, det er alltid en mulighet å stikke inn i Beerfest teltet.

God morgen fra bortekontor.. To fine kilometer i poolen i dag også og tolv behagelige kilometer i skogen hver kveld gjør klart for Speedoen om snaue to uker. I går var det hagen full av 13/14 åringer og du kan si mye om ungdommen, men for noen hyggelige og høflige jenter - en glede å varte opp.

Disse norske fotgjengerne og syklistene.. Skjønner ikke hva det er? Er de suicidale og/eller bitre? Nå kjører jeg nesten over 3-4 per dag - og de aller, aller verste er disse med de rare lange elsyklene med lastebrett.. Der er det mye aggresjon og lite samarbeidsvilje. Nok om det, jeg vet det er meg det er noe galt med. Men som fotgjenger løper jeg ikke mot fotgjengerfeltet så de i 50 km/t må bremse helt ned for å så spasere i sneglefart uten å gi et bittelite nikk en gang.

Utblåsning over.

Disse "rare lange elsyklene med lastebrett" tror jeg kommer til å ta Norge med storm snart. Babboe er f.eks en storprodusent av disse "Lastrad", de er overalt og utrolig praktiske iflg alle jeg kjenner. De fleste unge (jaja, jeg begynner å være nærmere 40 enn 30 så "ung" er vel et relativt begrep etterhvert) foreldre her nede på kontinentet frakter barna sine til barnehagen med disse doningene, som de har laddet opp med solenergi. Deretter tar de handelen med sykkelen også. Utflukter går også supert.

God formiddag fra Kongsberg

Her øser det skikkelig ned i dag. Det var ganske fint på morgenkvisten, men nå har himmelen åpnet alle slusene.

I dag skal jeg til tannlegen for å fylle et hull. Det verste er regningen.

En av fordelene (det er noen ulemper også) med å være transplantert er at en ikke trenger å bekymre seg for at tannlegebesøkene skal svi i lommeboken, da en får dekket all tannbehandling livet ut. :)

God formiddag fra Kongsberg

Her øser det skikkelig ned i dag. Det var ganske fint på morgenkvisten, men nå har himmelen åpnet alle slusene.

En av fordelene (det er noen ulemper også) med å være transplantert er at en ikke trenger å bekymre seg for at tannlegebesøkene skal svi i lommeboken, da en får dekket all tannbehandling livet ut. :)

Misforstå meg rett, jeg er for at politikerne skal se på tenna som en del av kroppen. Det er noe rart med det, brekker man en arm så er det vel en symbolsk egenandel på legevakta som gjelder for å få den lappet sammen. Er man så uheldig og brekker en tann derimot...

Men ja bra at du får dekket tannlege livet ut, det er vel sånn at man får en del sidevirkninger av det å være transplantert mot tennene? Må innrømme jeg ikke kjenner til så mye av den siden av det. Vet at også at mange kreftpasienter får dekket en del av tannlegeregninga pga cellegiftens bivirkninger .

Back