Flickr og sånn

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Flickr og sånn

Jeg har benyttet meg av Flickr helt siden jeg ble mer akriv på flyfoto-området. Mest for å kunne få ut de bildene jeg vil dele med andre. Gjennom forumet her, og på min egen fotoblogg.

Nå begynner photostreamen min å bli ganske full og jeg har forstått det slik at jeg må oppgradere for å kunne få mer plass til bilder.

Så er det verdt å satse på?

Alternativet er å fjerne bilder fra Flickr for så å laste opp nye. Men da forsvinner jo disse bildene fra diverse forum og blogginnlegg jeg måtte ha laget.

Forøvrig har jeg jo muligheten til å laste opp bilder på wordpress-bloggen min direkte. Men er vel begrensninger på lagringsplassen hvis jeg ikke tar helt feil der også.

Re: Flickr og sånn

Det er småpenger disse tjenestene krever for sine "pro" abb.
Jeg fornyet min flickr med 2 år for 260 kr i sommer. Får lagret sykt mye i all fall.
Han som fikk meg innpå har 31.000 bilder i original oppløsningene sine der.

Flickr er som gutta gutten og jenta her sier bare småpenger mtp hva man får.
Om du ikke går pro kan du fortsatt laste opp, men det er kun de 200 siste som vil vises i fotostrømmen.

Flickr er som gutta gutten og jenta her sier bare småpenger mtp hva man får.
Om du ikke går pro kan du fortsatt laste opp, men det er kun de 200 siste som vil vises i fotostrømmen.

Er det en engangssum? Eller gjelder det for ett år om gangen?
Gjør meg ingenting at det bare er plass til 200 bilder i fotostrømmen så lenge bildene ikke "forsvinner".

Muligens jeg ryker på en "pro" ja!

Er det en engangssum? Eller gjelder det for ett år om gangen?
Gjør meg ingenting at det bare er plass til 200 bilder i fotostrømmen så lenge bildene ikke "forsvinner".

Muligens jeg ryker på en "pro" ja!

Hey **********! Your Flickr Pro account has expired.
Don't panic! You can only see 200 photos, but the others are safe & sound. You can see them if you renew.
Renew now
You don't have to renew your Pro subscription if you don't want to,
but keep in mind there are some limitations to free accounts that you should know,
including limited uploads, sets, and viewable photos.

http://www.flickr.com/upgrade/

Holy smokes! That's cheap! ;)
Just $24.95 for a 1 year pro account.
Here's what you get...

Unlimited uploads and storage
Unlimited sets and collections
Access to your original files
Stats on your account
Ad-free browsing and sharing
HD playback for high-definition video uploads

You can get a 2 year account for just $47.99 and that's even less per month!

Så for bare $50 får du full tilgang i hele 2 år. (Engangs sum for 2 år) Godt å vite at Flickr har tatt vare på mine bilder selv om jeg ikke har husket å fornye ab. Fint du kom med denne tråden, så ble jeg påminnet at jeg trengte å oppgradere :)

Er per år ja. Og 25 sånn amerikanske penger er jo faktisk ikke i nærheten av to hundre spenn. XE.com sier 142,-

Du får statistikk som er veldig nyttig for å skjønne hvor ditt "publikum" ligger også. Og kjøp 2 år av gangen, da sparer du 2$ ;)

Jeg valgte Flickr først og fremst fordi det har en grei integrasjon mot Adobe Photoshop Lightroom. Litt usikker på hvor godt jeg liker brukergrensesnittet på selve flickr.com, men som online bildearkiv/backup er det utmerket og ubegrenset. Ser at jeg ble trukket NOK260 nå for to års pro-konto, 10 kr pr måned er etter min mening en "no-brainer" for dette produktet. :)

Sånn! Da ble jeg pro. Jeg har ingen behov for integrasjon med diverse redigeringsprogrammer foreløpig. Jeg synes selv integrasjonen med iPhoto fungerer helt perfekt for meg og mitt bruk.

Back