Flesland stengt morgenen 24FEB pga snø

Re: Flesland stengt.

Mener du at alle Avinors flyplasser på vestlandet skal ha brøytemannskap i beredskap på vakt H24 i tilfelle snø?

Poenget (slik jeg ser det) her er vel at det snødde ganske så kraftig i går ettermiddag noe som skulle tilsi at det sannsynligvis ble kaos i morges. Problemet er at de ikke hadde noe manskap å kalle inn, selv om de var klar over at det faktisk kunne bli et problem.

Re: Flesland stengt morgenen 24FEB pga snø

Men du skriver: "Da er det faktisk bekreftet at BGO ikke har fast beredskap for vinter på natt. Alle må innkalles på overtid etter behov. Det er i beste fall svært betenkelig." Hvordan vil du ordne dette om folk ikke skal hentes inn på overtid? Her virker det som om BGO ble tatt på sengen, noe som selvfølgelig ikke er bra.
Når det snør så du knapt ser 50m foran deg kl. 22 om kvelden, så kan det da ikke overraske at det snør 6 timer etterpå også? Det er ikke akkurat som vi snakker om århundres storm heller. Vi snakker om 5cm snø I løpet av natten.

Har selv vokst opp på Østlandet med enorme snømengder om vinteren og akeparty på 17. mai i mange år. Jeg kikket forventningsfullt ut vinduet her i Bergen i morges da jeg hørte at Flesland var stengt, og ble sjokkert over at det bare var et lett synlig snølag, knapt et par cm, som har forårsaket stenging av flyplassen.

Dette er latterlig, og elendig håndtert av Avinor. Davy Wathne: "Dette må være den mest hjelpeløst administrerte bedriften i Hordaland. Komplett skandale." Skandale er ordet.

Kan tenke meg brøytemannskapene ved OSL har ledd godt i hele dag.

Når det snør så du knapt ser 50m foran deg kl. 22 om kvelden, så kan det da ikke overraske at det snør 6 timer etterpå også? Det er ikke akkurat som vi snakker om århundres storm heller. Vi snakker om 5cm snø I løpet av natten.

Første gang jeg leser at det snødde på kvelden også.

Back