Flere fly med flottører

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Flere fly med flottører

Etter en tur med Jr. til Sjøflyhavna hvor jeg hadde lovet både Iskrem og Sjøfly sviktet Fonnafly , og selv med en tolmodighet 4*CK's (altså en times venting) så fant jeg ut at om vi skulle se Sjøfly i dag så måtte det bli i Kilen.

Og sjøfly ble det, intet mindre enn 8 (9?) fly lå det der , og 2 av dem fikk vi se under takeoff

Først er det
LN-HOY som tar noen runder (på vannet) før takeoff.

Deretter er det LN-BWL som fueler, og tar av.

Flere bilder på http://x3m.sni.no/kilen

/Geir

Re: Flere fly med flotører

Litt sent i sesongen: IKA og HOO har stukket til fjells! Kun MAQ og TEP der nå. Juli er beste tiden med sightseeing for cruisepax (sjekk liggetid for båtene).

Smart å dra til Kilen, for sensommer/høst er det størst aktivitet der. Utenom ferien har fredag ettermiddag mange avganger, og søndag kveld mange landinger.

For ordens skyld, folkens - det heter flottører og fuele... :love

Re: Flere fly med flottører

Må si "LN-HOY" har endret seg i det siste:p

Forøvrig: litt VEL store bilder, slik at det blir vanskelig å se helheten (hvis man da ikke har gitt etter for Windows' ønske om å nedskalere alle bilder som er litt store)

Tillegg: Her kommer et par splash-bilder fra Bergen havn 26. juli:
LN-BWV.jpg

LN-HON.jpg

Jeg var faktisk ute i Kilen lørdag formiddag med arvingen, men tydeligvis før Quarrtsiluni&Co hadde stått opp. ;) Neida, det var en spontan tur for å sjekke ut krabber, sjøstjerner og sjøfly, naturligvis. Sees vel en ettermiddag eller helg snart.

Du verden, her fikser man korrekturen kjapt, gitt.

Eh, unge mann, begrepene MORGEN (grøss) og evt formiddag legges bort når småbarnstadiet er overstått.

Holder på med hus-mas for tiden, tar vel noen uker å bli ferdig. :hi2

Originally posted by quarrtsiluni

Holder på med hus-mas for tiden, tar vel noen uker å bli ferdig. :hi2

Jøss, blir man ferdig med hus-mas noen sinne ? , vel da har jeg jo noe å se frem imot....

/Geir

Visst - man selger huset til noen unge energiske optimister. :sarc

Adjø ugress. Adjø plenklipper. Adjø beisekost. Adjø tak og kjeller. Og alle dere andre.

Tok en stund før jeg ble gammel nok til å forstå hvorfor "gamle" byttet hus med leilighet...

JA, man BLIR ferdig med hus. :smokin

Replying to Topic 'Flere fly med flottører'

Originally posted by quarrtsiluni

Litt sent i sesongen: IKA og HOO har stukket til fjells! Kun MAQ og TEP der nå. Juli er beste tiden med sightseeing for cruisepax (sjekk liggetid for båtene).

Smart å dra til Kilen, for sensommer/høst er det størst aktivitet der. Utenom ferien har fredag ettermiddag mange avganger, og søndag kveld mange landinger.

For ordens skyld, folkens - det heter flottører og fuele... :love

LN-IKA dukket opp i Tromsø i september.Lå lenge (over en uke)fortøyd i indre havn v/Torghuken. :)
Fikk bare lyst til å legge inn et bilde her av flyet da det var her.

Attachments

• LN-IKA Fonnafly 1edited53.jpg
    LN-IKA Fonnafly 1edited53.jpg
    146.2 KB · Views: 159
Back