A346
ScanFlyer Silver
Finne igjen booking på sas.no
Gjennomførte i går en booking på sas.no innlogget med min EB-profil. I dag gikk jeg inn for å sjekke bookingen på ”mine bestillinger”, men der lå den ikke. Ok – sjekket deretter ”Other bookings, made not logged in with your user profile”, men fikk da denne beskjeden: ”We are sorry, no booking could be found. Please change your search criteria”. Ja vel tenkte jeg, hvor jeg så leste teksten: ”Hvis referansenummeret ditt har 6 tall/bokstaver kan du klikke her”. Det viste seg at ”flight bookings” kun godtok 5 tegn, og jammen var det ikke 6 tegn på mitt ref.nr, så jeg klikket på ”her”. Jeg kom da videre til en ekstern side, checkmytrip.com, hvor – surprise, surprise – min booking faktisk ligger.
Dette er ingen big deal, men det får meg til å lure: hvorfor har SAS gjort det så vanskelig for egne kunder å finne igjen sin booking?
Gjennomførte i går en booking på sas.no innlogget med min EB-profil. I dag gikk jeg inn for å sjekke bookingen på ”mine bestillinger”, men der lå den ikke. Ok – sjekket deretter ”Other bookings, made not logged in with your user profile”, men fikk da denne beskjeden: ”We are sorry, no booking could be found. Please change your search criteria”. Ja vel tenkte jeg, hvor jeg så leste teksten: ”Hvis referansenummeret ditt har 6 tall/bokstaver kan du klikke her”. Det viste seg at ”flight bookings” kun godtok 5 tegn, og jammen var det ikke 6 tegn på mitt ref.nr, så jeg klikket på ”her”. Jeg kom da videre til en ekstern side, checkmytrip.com, hvor – surprise, surprise – min booking faktisk ligger.
Dette er ingen big deal, men det får meg til å lure: hvorfor har SAS gjort det så vanskelig for egne kunder å finne igjen sin booking?