Finnair vil doble til Asia

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Det er ikke oppgitt noen kilde, men regner med at det er uttalt i forbindelse med en kvartalspresentasjon eller i en strategi. På fredag åpner for øvrig Finnair en ny rute fra Helsinki til Dubai med Boeing 757-200 med tre avganger i uken og fra 9. mai 2012 åpner selskapet en ny rute til Chongqing.

Finnair vil være dobbelt så store på Asien som man er i dag. I 2020 forventes det nationale finske luftfartsselskab at have 560 månedlige afgange til Asien, hvor man i dag blot har 300 afgange.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=52693

Pressemelding om Dubei-ruten:

Finnair starts scheduled flights to Dubai in the United Arab Emirates

Finnair will operate scheduled flight between Helsinki and Dubai during the winter starting from 7 October 2011.

"Finnair has previously operated charter and leisure flights to Dubai but recently there has been increasing demand. We want to improve our service continuously and offer our customers smoother connections to Dubai," says Ville Iho, Finnair’s Senior Vice President, Operations.

Finnish Tour operators still have a quota of seats on the scheduled flights.

The route will be flown three times per week in the winter season from 7 October 2011 until 23 March 2012. The route is operated with Boeing 757 aircraft. The flight from Dubai to Helsinki takes about 6 hours.
 
Finnair øker fra tre til fire ukentlige rundturer til Dubai i vintersesongen. Tre av avgangene vil fortsatt bli fløyet med Boeing 757-200 (med bare Economy Class), mens den nye avgangen vil gå med A340-300 og dermed også ha Business Class.

AY961 HEL0825 – 1630DXB 75W 125
AY965 HEL0945 – 1800DXB 340 4

AY962 DXB1745 – 2220HEL 75W 125
AY966 DXB1950 – 0010+1HEL 340 4

AY961/962 operates in all-economy class service
 
Finnair øker fra tre til fire ukentlige rundturer til Dubai i vintersesongen. Tre av avgangene vil fortsatt bli fløyet med Boeing 757-200 (med bare Economy Class), mens den nye avgangen vil gå med A340-300 og dermed også ha Business Class.

Intressant. Jag ser framför mig en del "passive crew transfers" här då i alla fall FD inte kan flyga bägge typerna.
 
Sant:
If an augmented crew is used, the maximum permissible planned FDP is 16 hours irrespective of the FDP reporting time, with a maximum of 4 landings and provided the following conditions are met:
a) A comfortable reclining seat in the area of cabin arranged for higher than an economy class (for a multiple class cabin configuration) is available for each resting crew member
b) A common group of seats (row subsection) may be shared only by another crew member; under no circumstances may the common group of seats be shared by any crew member and a passenger
c) Seats intended for crew member(s) rest shall be separated from the flight deck and screened from the passengers, preferably by a cabin divider.

Det är i och för sig om man håller sig strikt till SUB-part Q. Vet inte vad AY piloternas kollektivavtal säger som kan vara en begränsande faktor. Med min 1 timmes check-in är vi uppe i minst 15:25 och då har vi inte mycket att gå på i unforseen (3 timmar med extra crew) om man behöver kalla ut standby crew etc. Det är en "på håret" ops.
 
Last edited:
Back
Top