Finnair med ruter til Fukuoka og Guangzhou

Someone

Moderator
Medlem
Samtidig som første A350 ble levert i dag annonserte Finnair to nye ruter til Asia, som begge starter opp mai 2016

Helsinki-Fukuoka med 3x ukentlig og Helsinki-Guangzhou med 4x ukentlig. Sistnevnte ser ut til og være sommerrute, mens på Fukuoka får de litt drahjelp av KLM som nettopp annonserte de legger ned deres rute dit

Begge rutene vil bli fløyet av A330-300

http://www.finnairgroup.com/mediaen/mediaen_7.html?Id=xml_2000338.html
Finnair continues to expand its Asian traffic, opening two Asian destinations, Fukuoka in Japan and Guangzhou in China for the summer season, 2016.
 
Meget gode rutetider på Helsinki-Guangzhou.
Tidene, eller snarere dagene, på Fukuoka er noe helt annet. Er dette en rute for fritidsmarkedet?
 
Du kommer jo raskt til både Hiroshima og Osaka/Kyoto fra Fukuoka med Shinkansen.


Dagflighter fra Japan til Europa er veldig vanlig. Finnair er jo også relativt store på Europa-Japan fra før og dette blir dere fjerde destinasjon. Så ikke noe nytt marked for dem
 
Dagflighter fra Japan til Europa er veldig vanlig. Finnair er jo også relativt store på Europa-Japan fra før og dette blir dere fjerde destinasjon. Så ikke noe nytt marked for dem

Jaja, sånn er det jo stort sett i vesterlig retning.
Men hva med valg av dager? Tirsdag, torsdag og lørdag fra HEL.
Og stort bedre er det ikke tilbake.
 
Så lenge det ikke primært er business reisende har vel ikke ukedag så fryktelig mye å si. 2 dager mellom hver avgang er jo greit synes jeg.
 
Så lenge det ikke primært er business reisende har vel ikke ukedag så fryktelig mye å si. 2 dager mellom hver avgang er jo greit synes jeg.

Det var jo akkurat det jeg lurte på, jmf post 4.
For foretningsreisende virker dette krøkkete, mens fritidsmarkedet sikkert imøteser avreise eller ankomst lørdag ettermiddag. Eller er dette en rute for det asiatiske markedet med fokus på transport av fisk på det østlige leget?
 
Det var jo akkurat det jeg lurte på, jmf post 4.
For foretningsreisende virker dette krøkkete, mens fritidsmarkedet sikkert imøteser avreise eller ankomst lørdag ettermiddag. Eller er dette en rute for det asiatiske markedet med fokus på transport av fisk på det østlige leget?

Hvis noen må dra på andre dager så må de dra via et sted. Husk at Finnair og Japan Airlines har JV og et tett samarbeid. Så man kommer seg nok hjem
 
Endelig et nordisk selskap til Guangzhou, en destinasjon jeg bruker mye og booker enda mer for andre. Med SAS sin nye rute til HKG, Finnairs eksisterende rute til HKG og Aeroflots regelmessige prisdumping skandinavia - moskva - hong kong så kommer nok prisene til å synke enda mer fra dagens utrolig lave nivå. Det skal vanskelig gjøres å finne t/r til over 4500kr på økonomi og Aeroflot kjører på med lave enveisbilletter helt ned i 2500kr (til HKG).
 
Back
Top