Finnair aller Japan Airlines til Tokyo?

OEH

ScanFlyer Gold
Er i ferd med å booke en tur til Tokyo, og har bestemt meg for å reise via HEL.
Bør jeg velge JAL sin Dreamliner eller Finnairs A330? Jeg vet ikke om Finnair har innstallert liggeseter i alle Long haul maskinene enda?
Noen som vet hvordan JAL sitt produkt ombord i Dreamlineren er? Har kun flydd JAL innenriks i en 767, og ble imponert over full servering på en kort HND-ITM flight, så det frister litt å teste de ut på long haul.

Re: AY aller JL til Tokyo?

JAL har såkalte Angle flat seats i Dreamlineren, dvs ikke helt flate. Så dersom AY har flat beds, ville jeg gått for det. Spesielt hvis det er en nattflygning.
Jeg har flydd JL fra LHR til NRT i en B773, og produktet de tilbyr der er et helt annet, med flat beds i en såkalt åpen suite. Fantastisk service, fullt på høyde med både CX og SQ. Maten er kanskje den aller beste jeg har fått i business noen gang, både japansk og vestlig mat er tilgjengelig. Topp kvalitet og ditto viner og annen booze.

Jeg liker å connecte der, lett og greit, og oftest kortest reisetid. Dessuten er Oneworld den alliansen jeg bruker mest.

Ville slått et slag for CX, men det vil jo gi en ekstra mellomlanding som kanskje ikke er ideellt?

Om du er en del på HEL - jeg vurderer og fly AY til Hong Kong fra London, får opp en connection på 40minutter. Er din erfaring at dette er uproblematisk på HEL?

Ville slått et slag for CX, men det vil jo gi en ekstra mellomlanding som kanskje ikke er ideellt?

Om du er en del på HEL - jeg vurderer og fly AY til Hong Kong fra London, får opp en connection på 40minutter. Er din erfaring at dette er uproblematisk på HEL?
Jeg er en CX fan, men denne gangen er det viktig at reisen er så tids-effektiv som mulig. Med CX, må jeg connecte på en av de store hubene i Europa med back tracking og det som følger med en slik connection.
En 40 minutters connection i HEL går fint uten forsinkelser, men det vet man jo aldri. AY er som regel punktlige, iallefall fra OSL, men jeg vet ikke om jeg hadde tatt sjansen. Jeg hadde en tight conncetion til BKK i fjor, landet på HEL 30 minutter før avgang til BKK, men rakk det. Crewet sa de hadde ventet på meg da de visste at jeg var på vei. Er ikke så sikker på om du hadde opplevd det på f.eks FRA eller LHR.

Back