• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Fin julaften morgen…

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra den blå stuen. Kaffe og siste luke i kalenderen. Ytes før vi tar en tidlig runde på kirkegårdene med nye lys som skal tennes. Utrolig stemningsfullt å tenne lys i mørket…og ikke minst slippe rushet som kommer utover dagen. Ellers rolig morgen og formiddag før middagen spises på Kolbotn og dessert og pakker nytes her på Ris. Riktig god jul alle sammen:-)

God jul fra Oslo , her er det å komme seg opp på jobb etterhvert. Bare synd at helgedagstillegget kun utbetales fra kl 12, men det er vel slik at for de som jobber vanlig kontortid har arbeidsdag til 12, selv om jeg tror det er få av de på jobb i dag .

God morgen fra Ullevål. Ikke minst god jul alle sammen.

Tredje dag på rad jeg sovner på sofaen med film på TVen og våkner 04:00. Enda ikke kommet over kneika som gjør at jeg blir trøtt 23:00 og våkner 07:00.

I år er det kun meg og samboer som skal feire jul alene. Det høres helt nydelig ut, at vi tar alt i eget tempo.
Skal debutere som ribbe-kokk i dag, siden mor er i utlandet. Alle hennes barn er spredd i alle himmelretninger dette året.

Det betyr at man skal skape sine egne tradisjoner. Så det blir noe tørrmodnet frilandsgris fra Sørlandet, kjøpt hos Annis.
Madammen skal lage rødkålsalat med epler -- sikkert noe som stammer fra hennes hjemland. Istedet for potet, så blir det potetmos. Føler det beveger seg mot tysk måltid.
Treet ble pyntet tidlig i desember.
Bordet er allerede dekket.

Nei, opp av senga snart og bare hive inn litt frokost. Sette på headsett og rydde litt.

Ønsker alle en riktig god jul!

God Morgen fra Svartehavet, på vei inn til Filyos Marine Base

Ikkje den helt store Julefeiringa idag da eg er kun den ene norske blant 112 ombord, men i morgen blir det fullt opp et all slags Julemat både til lunsj og middag

God morgen fra Ullevål. Ikke minst god jul alle sammen.

Tredje dag på rad jeg sovner på sofaen med film på TVen og våkner 04:00. Enda ikke kommet over kneika som gjør at jeg blir trøtt 23:00 og våkner 07:00.

I år er det kun meg og samboer som skal feire jul alene. Det høres helt nydelig ut, at vi tar alt i eget tempo.
Skal debutere som ribbe-kokk i dag, siden mor er i utlandet. Alle hennes barn er spredd i alle himmelretninger dette året.

Det betyr at man skal skape sine egne tradisjoner. Så det blir noe tørrmodnet frilandsgris fra Sørlandet, kjøpt hos Annis.
Madammen skal lage rødkålsalat med epler -- sikkert noe som stammer fra hennes hjemland. Istedet for potet, så blir det potetmos. Føler det beveger seg mot tysk måltid.
Treet ble pyntet tidlig i desember.
Bordet er allerede dekket.

Nei, opp av senga snart og bare hive inn litt frokost. Sette på headsett og rydde litt.

Ønsker alle en riktig god jul!
Uff du vet du er hjerneskada via jobb at når man leser god morgen fra Ullevål så tenker jeg nesten automatisk på sykehuset, men jeg vet jo at områdetUllevål er så mye mer enn det.

God julemorgen fra Tønsberg. Her blir det rolig tempo frem til det dukker opp litt familie utover dagen. En liten runde på matbutikken for litt småplukk er det eneste som må gjøres før ribba skal i ovnen.

Ønsker alle en fin og fredelig jul ☺️

God morgen fra Hafjell. Litt amputert søvn da det kom inn en 14 åring som hadde litt mye vanskelige tanker om tenåringslivet i natt. Det er egentlig veldig koslig at hun gjør det, men hun hadde ikke trengt å ha på alarm 06.00 i dag tidlig….

De har ikke klart å åpne anlegget til bund her pga snømangel, men fikk meg en fin tur på langrenn rett før det blr mørkt i går. Litt usikker på om tåken i går var tåke eller kunstsnø som drev avgårde. Må drive litt research for å se hvor en kan parkere for å stå slalom uten å måtte kjøre lenger enn Fornebu Tryvann. Tror en mulighet er 3 min herfra. Blir uansett først langrenn på meg i dag, burde kanskje leie ski for felleski og -10 er ikke super kombinasjon.

Nå ser det ut til at selvtilliten kan komme tilbake etter litt trøbbel med å få før i peisen, så håper alle får en fin jul.

God jul fra Oslo , her er det å komme seg opp på jobb etterhvert. Bare synd at helgedagstillegget kun utbetales fra kl 12, men det er vel slik at for de som jobber vanlig kontortid har arbeidsdag til 12, selv om jeg tror det er få av de på jobb i dag .
Husker det var en gledelig overraskelse da jeg ikke lenger trengte bruke en halv feriedag juleaften.

God morgen fra Bergen.

I dag blir det en rolig morgen og formiddag. Henter mor ut på dagen så går vi på gravene før vi kjører sammen til min bror og hans familie. Blir nok folk der.

God jul

Goooo'morgen til alle. Glædelig 24.12 og juleaften, til dem der fejre dette, og til dem der ikke gør. Klokken har nu passeret 7.47, og i dag er tidspunktet ekstra dejligt end normalt.

Glædelig jul til alle <3

God morgen fra Kristiansund. Nissen har vært her med julestrømper til store og små, kaffe og sjokolade i sofaen, snart kommer nok de yngste med for å se siste episode av julekalendre. Ribben er i ovnen og alt er som det skal være. Riktig god jul til alle sammen!

God morgen fra Asker. Her begynner huset våkne til liv, og selv jeg klarte sove til godt over kl08. En deig til julekaken, som her er uten rosiner, må smelles sammen. Men er ennå noen timer til lukten av pinnekjøtt brer seg gjennom huset. Ha en fin dag.

God jul fra 0177!

Rett ut å hente litt ferskt brød hos Baker Hansen, så er man vel rigget for kvelden og påfølgende røde dager.

Julefeiring i Bergen byr som regel på en fjelltur. Slikt blir vanskelig når man feirer godt innenfor Ring 2, men det finnes jo noen koller man kan vurdere å bestige, for å korte ned ventetiden til pinnekjøttet står klart.

Fin julekonsert med St. Hallvard-guttene sitt herrekor i Grønland kirke, sent i går kveld.

Attachments

• IMG_5741.webp
    IMG_5741.webp
    32.1 KB · Views: 4
God morgen julaften og god jul til dere alle.
Her er en snart klar for jule frokost #1 sammen med døtre og ex.
Senere blir det kokkelering og julefeiring samme sted.
Ligger godt an med alt, så en kan si jeg ligger behagelig på final og bare glir inn til julemodus.
Ha en fredfull jul :cool:

God julaften morgen fra Grønland. Kona har reist på jobb, så her må det ordnes julefrokost. En siste julegave må også på plass. Rolig julefeiring i kveld med bare oss to. Ribbe fra Jæren, medisterkaker og julepølse som vanlig. Og så må det selvfølgelig smakes på 2025-årgangen av juleakevitten. I morgen blir det svensketur for å besøke broder med familie i Skövde. Ha en riktig fin julefeiring😊

God julaftensmorgen fra det Sørlandske!
Her er det blå himmel og frost på bakken. Men ikke noe snø. Kom litt dalende i går, og det ble det julestemning av. Men det ble ikke liggende.
Nå skal ribba i ovnen for langtidssteking, så satser vi på et utmerket resultat.

Samtidig som vi går inn i julestunden foreslår jeg at vi alle tenner et lys og sender en tanke til vår kjære medforumist Martin som dessverre ikke er med oss lenger! Han er savnet!

God Jul til dere alle!!

God julaften fra Lillestrøm. Alt pyntet og klart.
1000027374.webp
Bare en liten shoppingrunde til, så er det fest. Her blir det også ribbe, medisterkaker og sossiser med mørk julesaus. Masse saus.

God jul alle sammen!

God julemorgen fra Oslo. Min mor fyller år på julaften og det blir snart brunch til hennes ære. Senere blir det julemiddag med søster og hennes familie. Barna har sett på Donald. M.a.o. alt er som det skal.

God solbrent formiddag fra Lommedalen. Etter som jeg er 1/32 del norrlandsk og 1/16 del engelsk så trenger jeg knapt se sola før jeg blir solbrent. Dermed har jeg i dag tatt solarium for første gang, i 15 minutter, så nå føler jeg meg LETTERE solbrendt. Håper på å rekke et par økter til så huden er litt forberedt når vi ankommer varmere strøk om 7 dager, selv om det er regntid både i SIN og Melanesia, der turen starter.
Kona er på familiegraven i Oslo, med sine foreldre og kommer hjem hit etter hvert, før vi skal tilbake til svigers for feiringen og overnattingen. Svigemor ble servert feite stykker av gammal sjøldaua søye da hun var liten, så hun kan ikke fordra sau, noe som har smittet over på kona. Dermed blir det svineribbe i kveld. Det blir overnatting hos dem og frokost i morgen før vi reiser hjemover, 1,5km i luflinje. Nå fyres det i peisen og slappes av med Youtube videoer. Ha en god jul uansett hvor du er.

Back