MartinL
ScanFlyer Dusty
fersk fisk på døra!
Forundrer meg en over en ting. Vi er et stort eksportland innen fisk og frakte millioner av tonn ut til resten av verden. hvorfor i all verden er det ingen av de nasjonale flyselskapene eller noen nykommere som har startet opp et Norsk Cargo selskap?
Luxenburg har jo til og med Cargolux! Hva med muligheter for utvidet eksport til asia og Østeuropa.
Jeg mener da fraktere av type DC 10, 747, 767....you name it!
Det brude være markedsgrunnlag for et Norsk cargo selskap i norge, utvilsomt. Korean, aeroflot, Fedex og nå også snakk om transport fra Ørlandet med aeroflot betyr jo at det er et markedsgrunnlag. Hvorfor i all verden overlate fraktpotensialet av norsk fisk til utenlandske operatører?
er den noen som har noen opplysninger om det noen gang har vært ett slik selskap?
Har også svirret litt løse tråder om noen som ville starte opp nettopp dette, men det ble stille gitt og jeg finner ikke mere info!
drømmen er å se en lakse 747-400F med LN på rumpa!!!
Forundrer meg en over en ting. Vi er et stort eksportland innen fisk og frakte millioner av tonn ut til resten av verden. hvorfor i all verden er det ingen av de nasjonale flyselskapene eller noen nykommere som har startet opp et Norsk Cargo selskap?
Luxenburg har jo til og med Cargolux! Hva med muligheter for utvidet eksport til asia og Østeuropa.
Jeg mener da fraktere av type DC 10, 747, 767....you name it!
Det brude være markedsgrunnlag for et Norsk cargo selskap i norge, utvilsomt. Korean, aeroflot, Fedex og nå også snakk om transport fra Ørlandet med aeroflot betyr jo at det er et markedsgrunnlag. Hvorfor i all verden overlate fraktpotensialet av norsk fisk til utenlandske operatører?
er den noen som har noen opplysninger om det noen gang har vært ett slik selskap?
Har også svirret litt løse tråder om noen som ville starte opp nettopp dette, men det ble stille gitt og jeg finner ikke mere info!
drømmen er å se en lakse 747-400F med LN på rumpa!!!