Helt vanlig at ITA viser priser som er høyere eller lavere enn det du kanskje finner selv. Grunnen kan være mange, bla. valutakurser, periodisk oppdatering av priser mot flyselskapenes real time og at reisebyråer opererer med andre avtaler, bookingklasser og priser enn det ITA viser. Selv sjekker jeg alltid med ITA før jeg bruker finn.no, wideroe.no, momondo.no eller selskapenes egne hjemmesider.
Hvilke datoer er det snakk om?Prisen ITA viser er drøye 5500,- NOK på strekningen OSL-BKK med avreise i november. Hadde vært en grei pris for en first billett i 77W! Klarer noen å finne disse billettene til salgs for den prisen, ja send meg gjerne en PM!!
Er det vanlig at ITA viser en helt riv ruskende gal pris?
Rule application: ECONOMY CLASS FARE
Hvilke datoer er det snakk om?
Ser ikke ut som det var tilfelle her for jeg fant prisen, ja 5600 kr, "TK OSLBKK PPXDC12M fare (rules) , psgr type ADT"![]()
...og så gjelder det også å lese billettreglene:
Den så jeg ikke før nå, nei. Som jeg trodde er det tydeligvis en feil siden den står som "first class" i den første oversikten man ser.
Ny side for meg. Gleder meg til den kommer også på norsk, men skulle ønske meg at den i tillegg til flightnr også viser aktuell flytype.
Morsomt med ITAsoftware er at det kommer en del intereressante routinger til ikke altfor skremmende priser. Men er det slik at jeg bare kan ta en dump av itinerary og fare rules fra ITAsoftware og så sende dette over til f.eks WIAS og vips så kan de grave finne samme routing til en pris som ikke avviker veldig fra det ITAsoftware kommer opp med (selvfølgelig under forutsetning av at bookingklasser etc er riktig)?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.