Fare for streik i norsk luftfart 2015?

Re: Streik?

Ikke hvis jeg får bestemme! :old

Men LO, YS og NHO er jo ferdig og 2015 er et mellomoppgjør, så veldig stor fare er det vel ikke. Innenfor landbruksnæringen derimot er det vel en viss fare for uroligheter.

Ikke hvis jeg får bestemme! :old

Men LO, YS og NHO er jo ferdig og 2015 er et mellomoppgjør, så veldig stor fare er det vel ikke. Innenfor landbruksnæringen derimot er det vel en viss fare for uroligheter.

Hva med konflikten mellom Pilotene og Kjos ang hvor er de ansatt ?? Her kan det vel bli noe på gang etter hvert ?

Jan

Hva med konflikten mellom Pilotene og Kjos ang hvor er de ansatt ?? Her kan det vel bli noe på gang etter hvert ?

Parat har saksøkt Norwegian, ja. Og siden det er vanskelig å spå, spesielt om fretiden, så er det ikke godt å si noe nå om hva resultatet av det blir. Men prosessen vil jo måtte foregå i retten, hvor streik naturlig nok ikke er et virkemiddel, når den eventuelt kommer opp. Og det kan vel ta ganske lang tid fra stevningen er levert til dato er satt for møte i rettsal.

http://e24.no/jobb/norwegian-air-shuttle/parat-saksoeker-norwegian/23446470

Ellers kan vi nevne at Avinor er ferdig forhandlet med alle sine fagforeninger. Satser på en fin sommer for norsk luftfart :)

SAS sine piloter er jo i forhandlinger nå. Fristen var egentlig 1. april. Men er utsattt til 1. juni. Den danske pilotforeningen har skrevet under, mens de to norske og den svenske foreningen fortsatt forhandler med SAS.

Det er vel kun Norwegian, som skal /*vil strejke...
i øvrigt et fænomen, jeg ikke troede kunne forekomme i Norge !!
Hilsen Ole

Back